loading...
★★★هواداران رئال مادرید★★★
کامل کاسیاس بازدید : 128 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است .

سندرم داون

سندرم داون

 سندرم داون در اثر نوعی اختلال وراثتی عضوی پدید می اید و بر رشد بدنی کودک هم اثر می گذارد . ( داون نام پزشکی است که برای نخستین بار توانست این بیماری را تشخیص بدهد .)

سندرم داون ویژگی های شاخصی دارد . رشد جسمی کودک کم است و کودک نمی تواند به اندازه و قد مناسب برسد . هوش او در جنبه های مختلف بسیار کم است ، اما در موارد اندکی هم به حد قابل قبولی می رسد . بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم داون  اصولا کودکان شیرین و دلپذیری هستند .

علل ایجاد سندرم داون مخفی هستند

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است . در اوایل دوره بارداری می توان با آزمایش های مخصوصی تشخیص داد که ایا کودک دچار این عارضه خواهد شد یا نه .

در مورد زنانی که سن انها بالای سی و پنج سال است و بیشتر در معرض خطر سندرم داون هستند ، این ازمایش ها توصیه می شوند . اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد ، این زن و شوهر هستند که باید تصمیم بگیرند که ایا می خواهند کودک را نگه دارند یا نه .

مثل هر کودک دیگری که دچار کند ذهنی است ، در مورد کودک مبتلا به سندرم داون هم تصمیم گیری درباره اینده او بستگی به این دارد که کودک چگونه رشد می کند ، فرصت های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و فرست های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و چگونه هستند و پدر و مادر چقدر راحت یا مشکل می توانند مراقبت از او را در کنار کارهای دیگرشان به عهده بگیرند . به گزارش اسان طب  بعضی از کودکان مبتلا به سندرم داون بدون آن که پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده فشار خاصی را احساس کنند ، در خانه بزرگ می شوند . در بعضی از موارد و هنگامی که کودک بزرگتر می شود ، خود او و اعضای خانواده خوشحال تر خواهند بود . اگر بتوان از اون در جای دیگری و مخصوصا در گروه کوچکی از کودکان مبتلا به این عارضه نگهداری کرد . کمک گرفتن از مشاوره های دائمی ، برای تصمیم گیری پدر و مادر بسیار مفید است .

 

منبع مطلب سندرم داون :سایت آسان طب

http://asanteb.com/

کامل کاسیاس بازدید : 153 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

ارتودنسی دندان (به انگلیسی orthodontics) اولین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی می باشد. کار ارتودنسی بیشتر تصحیح مال اکلوژن یا جفت شدن نامناسب دندان هاست. این امر می تواند ناشی از موقعیت نادرست دندانها و یا دو فک نسبت به هم باشد یا ممکن است درجاتی از هر دو مشکل در یک فرد موجود باشد.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از فعالیت های دندانپزشکی است که برای فرم دهی به دندان ها کاربرد دارد . فلسفه درمان های ارتودنسی کاهش و یا رفع ناهنجاری های دندانی- فکی یا مال اکلوژن می باشد. اکلوژن عبارتست از روابط و نحوه قرارگیری دندانها و فکین نسبت به یکدیگر که به موارد غیر طبیعی آن مال اکلوژن گفته می شود. دلایل مال اکلوژن موقعیت ناصحیح دندانها، فکین و یا درجاتی از هر دو می باشد. از اینرو درمان های ارتودنسی بر ردیف کردن دندانها و یا اصلاح الگوی رشد دو فک (درمان های ارتوپدیک) متمرکز است.

ارتودنسی دندان (به انگلیسی orthodontics)‏ یکی از ۱۳ تخصص رشته دندانپزشکی است. این کلمه مرکب است از دو واژه لاتین “ارتو” به معنای راست و درست و “ادوس” یا مشتق آن “دنس” به معنای دندان. ارتودنسی اولین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی و دومین تخصص ایجاد شده در کلیه رشته های پزشکی می باشد. ارتودنسی درمانی مختص دوران نوجوانی نیست و بسیاری از بزرگسالان نیز حتی در سنین بالا می توانند توسط متخصص ارتودنسی از این درمان بهره مند می شوند. ارتودنسی دندان یکی از مهمترین رشته های تخصصی دندانپزشکی است. همچنین اولین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی می باشد. کار ارتودنسی بیشتر تصحیح مال اکلوژن یا جفت شدن نامناسب دندانهاست. این امر می تواند ناشی از موقعیت نادرست دندانها و یا دو فک نسبت به هم باشد یا ممکن است درجاتی از هر دو مشکل در یک فرد موجود باشد. درمان های ارتودنسی ممکن است تنها بر تصحیح موقعیت دندانها و یا تغییر الگو و جهت رشد دو فک (درمان های ارتوپدیک) متمرکز باشد.از جنبه ی دیگر می توان درمانهای ارتودنسی را به درمان با دستگاه های ثابت و متحرک تقسیم نمود .

در ارتودنسی دندان ، دستگاه های ثابت دستگاه هایی هستند که در طول درمان نیازی به خارج نمودن آنها از دهان توسط بیمار وجود ندارد و اجزای اصلی تشکیل دهنده ی آنها براکت و سیم می باشد. براکت ها همان اجزای کوچکی هستند که توسط چسب خاصی به دندان چسبانده میشوند.در بین مردم از اصطلاح سیم کشی یا سیم بستن دندان هم برای اشاره به این عمل استفاده می‌شود. دستگاه های متحرک انواعی هستند که بیمار می تواند در طول درمان آنها را از دهانش خارج کند، البته گاهی این خارج نمودن ممکن است بنا بر تجویز ارتودنتیست محدود به زمان های کوتاهی مانند زمان غذا خوردن یا مسواک زدن باشد.این نوع دستگاه ها در بین مردم به “پلاک” مشهورند.

چرا ارتودنسی دندان می کنند ؟

دندان ها در بسیاری از افراد در زاویه درست و فاصله مناسب از هم رویش نمی کنند.در بعضی افراد دندانها ممکن است خیلی نزدیک بهم یا روی هم رویش پیدا کنند و بدین ترتیب دندانها نامرتب و شلوغ خواهند بود.

نکته بعدی به تفاوت سایز فک و دندانها برمی گردد. یعنی امکان دارد فک کوچک بوده ولی دندانها بزرگ باشند که در اینصورت دندانها درهم و شلوغ خواهند بود. برعکس این حالت هم باعث می شود بین دندانها فاصله ایجاد شود.

در مواردی مثل افتادن و از دست دادن زود هنگام دندان های شیری یا دائمی ،برخی انواع مشکلات پزشکی ،تصادف ،عاداتی مثل: مکیدن شست دست می تواند منجر به بروز این اختلالات شود . بد فرمی دندان ها به این دلیل می تواند یک مشکل قلمداد شود که در جویدن صحیح اختلال ایجاد می کند. به گزارش اسان طب از آنجایی که جویدن اولین بخش خوردن و گوارش است، خیلی مهم است که دندان ها از پس آن بربیایند.مسواک زدن و تمیز کردن این نوع دندان ها سخت و می تواند موجب پوسیدگی دندان و مشکلات لثه شود.در آخر اینکه افراد زیادی که دچار نامرتبی دندان هستند گاهی با ظاهر خود مشکل دارند . ارتودنسی به آنها کمک می کند لبخند زیبا تری داشته باشند .

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان را از دو جهت می توان دسته بندی کرد.

دسته بندی اول از جهت رنگ بست های مورد استفاده است:

بست مرسوم از جنس فولاد ضد زنگ، گاهی اوقات در ترکیب با تیتانیوم نیکل، و به طور گسترده استفاده می شود. بست روشن جایگزین زیباتر از بست مرسوم است که هماهنگ با رنگ طبیعی دندان است و ظاهر پنهان تری نسبت به حالت اول دارد به طور معمول، این براکت از مواد و عملکرد سرامیک یا پلاستیک به شیوه ای مشابه با براکت های فلزی سنتی ساخته میشود. بست روشن متحرک برای به حرکت در اوردن دندانها به جایگاه نهایی شان در حالتهای پیچیده ارتودنسی مثل عمل جراحی فک صورت یا توسعه ضروری کام مورد استفاده قرار میگیرد این نوع بست از جدیدترین بست های ارتودنسی است. مزیت اصلی ان اینست که تقریبا نامرئی است و روی دندان ها به سختی جلب توجه میکند .

دسته بندی دوم از جهت ثابت یا متحرک بودن ارتودنسی است:

نوع ثابت که درای براکت است.

نوع متحرک؛ روش متداولی است که برای اصلاح گاز گرفتن استفاده میشود.

 

منبع مطلب اتودنسی دندان :سایت آسان طب

http://asanteb.com/

کامل کاسیاس بازدید : 151 چهارشنبه 16 دی 1394 نظرات (0)

سیاه سرفه در کودکان اصطلاحی است که عموما به انواع لارانزیت ها در کودکان گفته می شود . در این بیماری سرفه های خشک و صدا دار و تنگی نفس بخصوص هنگام دم احساس می شود . سیاه سرفه در کودکان توسط ویروس ایجاد می شود که مخاط زیر تارهای صوتی را متورم می کند.

سیاه سرفه در کودکان

سیاه سرفه در کودکان

 سیاه سرفه در کودکان اصطلاحی است که عموما به انواع لارانزیت ها در کودکان گفته می شود . در این بیماری سرفه های خشک و صدا دار و تنگی نفس بخصوص هنگام دم احساس می شود .  سیاه سرفه در کودکان توسط ویروس ایجاد می شود که مخاط زیر تارهای صوتی را متورم می کند .

سیاه سرفه انقباضی بدون تب

این نوعی از سیاه سرفه خفیف است که شبها و ناگهان به سراغ بیمار می اید . کودک در طول روز سالم به نظر می رسد یا کمی سرماخوردگی دارد اما سرفه نمی کند ، ولی شب ناگهان با سرفه های شدید و خشک از خواب می پرد و تنفس دشوار می شود . او تقلا می کند که هوا را به داخل ریه هایش بکشد ، ولی توان ندارد .  سیاه سرفه در کودکان آن قدر که ترسناک به نظر می رسد ، جدی نیست . در هر حال باید با پزشک مشورت کنید .

سیاه سرفه ( لارانزیت برونشیت ) 

این نوع  سیاه سرفه در کودکان معمولا همراه با سرماخوردگی و تب است . سرفه های دشوار ، تنفس مشکل و صدای تنفسی بلند از شاخصه های آن است و ممکن است کم کم یا ناگهان چه در طول روز چه در شب اتفاق بیفتد .

صدای سرفه شبیه پارس سگ است . بخار آب ممکن است کمی آن را تسکین بدهد . کودکی که تنفس خشک و خشن و تب دارد و درست نمی تواند نفس بکشد و تنفس سریع دارد . باید زیر نظر مستقیم و دائمی پزشک باشد . به گزارش اسان طباگر دسترسی به پزشک خودتان ندارید ، کودک را سریعا به بیمارستان برسانید .

درمان فوری سیاه سرفه در کودکان

درمان فوری  سیاه سرفه در کودکان قبل از آن که پزشک برسد ، رطوبت است . هوا را به هر وسیله ای که می توانید مرطوب کنید . اتاق کوچک بهتر است چون بهتر می توان آن را مرطوب کرد . می توانید بچه ها را به حمام ببرید و آب داغ را باز کنید تا بخار بپیچد . کودک را زیر آب نگیرید یا در وان نگذارید . بیست دقیقه نشستن در حمام پر از بخار بهترین درمان است .

از هر چیزی که باعث وحشت و هیجان کودک می شود خودداری کنید چون سرفه هایش تشدید می شوند . تا زمانی که نشانه های سیاه سرفه وجود دارند و حتی دو تا سه ساعت بعد از رفع شدن سرفه باید بیدار بمانید تا از تنفس عادی کودک مطمئن شوید .

سیاه سرفه انقباضی و سیاه سرفه ویروسی گاهی اوقات در یکی دو شب بعد هم بر می گردند . برای جلوگیری از این وضع ، کودک را در اتاقی بخوابانید که هوایش مرطوب است .

 

منبع مطلب سیاه سرفه در کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

کامل کاسیاس بازدید : 272 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (2)

ويكتوريانو سانچز آرمينيو ، رئيس كميته داوران اسپانيا زماني كه مونيز فرناندز يك قضاوت بد را در بازي رئال و الچه داشت ، به انتقادات شديدي از اين داور پرداخت و مدعي شد كه مشكلات خانوادگي باعث شده كه اين داور سوت بزند .
اما بامزه اين جاست كه 24 ساعت پس از بازي رئال و بارسا و قضاوت تاسف بار اونديانو ماينكو كه ماه ها انتظار فوتبالدوستان براي تماشاي يك بازي ديدني را به خاك سياه نشاند ، با هيچ واكنشي از سوي سانچز آرمينيو مواجه نشده است . اين رفتارهاست كه بيش از پيش به شائبه حمايت كميته داوران از كاتالان ها قوت مي بخشد

کامل کاسیاس بازدید : 251 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

مادرید : بازيكنان بارسلونا خودشان هم قبول دارند كه با كمك داوري برده اند و اين را مي توان در حرفهاي بازيكني مثل ژاوي هم فهميد .
ژاوي در مورد صحنه پنالتي گفت :" تكرار صحنه را نديدم . نمي دانم پنالتي بود يا نه . يك شارژ انجام شد . نمي دانم پنالتي بود يا خير . داور سوت نزد و اين براي ما بهتر بود . "
وي افزود :"‌رئال مي خواست بازي كند و بازي زيبايي را ديديم . به نظرم در مقابل يك رئال مادريد خوب ، ما تيم برتر بوديم . "

فابرگاس :" دوست ندارم از داوري صحبت كنم "
"خيلي خوشحالم . مهم بود كه ببريم و خوب بازي كنيم . شايسته برد بوديم . از الكلاسيكوهاي قبلي درس گرفتيم . اگر به آنها فضا مي داديم راحت تر بودند . ما موقعيت داشتيم و كار خودمان را كرديم . "
"ما تيم برتر بوديم و منسجم بازي كرديم . شايسته برد بوديم . پنالتي روي من مشخص بود اما نبايد دنبال توجيه بود . معمولا بازنده ها و برنده ها هر كدام حرفهاي خاص خودشان را مي زنند . "

اينيستا :" هنوز چيزي قطعي نشده است "
" يك بازي تماشايي بود و كار خودمان را كرديم . ما دو تيم بزرگ هستيم . بازيكنان بزرگي داريم اما فاكتور زمين مهم است . در خانه راحت تر هستيم اما بهتر از آنها بوديم و نتيجه گرفتيم . فاصله شش امتيازي ؟ هنوز هيچ چيز قطعي نشده است . خيلي مانده است . "‌
"هيچ چيز با الكلاسيكو قابل قباس نيست .حضور در اين بازي يك انگيزه مضاعف است و كسب پيروزي براي بازيهاي بعدي به ما روحيه مي دهد . تيم به رشد ادامه مي دهد . بايد به جلو حركت كرد . "

والدس :" داوري نتيجه را تعيين نكرد "
:"‌يك بازي هوشمندانه داشتيم . ما سعي كرديم از فرصت هايمان استفاده كنيم . همه تلاشمان را كرديم و همه چيز را تحت كنترل داشتيم ."
"هرگز در مورد داوري ها نظر نداده ام . آنها كار خودشان را مي كنند . جنجال هميشه وجود دارد اما به نظرم روي نتيجه اثر نگذاشت ."

آلوس :"‌راموس بايد اخراج مي شد "
"در مورد حرفهاي راموس بايد بگويم كه داور روي نتيجه تاثير داشت چرا كه او را اخراج نكرد . نمي دانم چرا در اين باره صحبت مي شود . در مورد تركيب رئال هم نظري ندارم چون به ما مربوط نيست . "
"براي ما پيروزي در الكلاسيكو مهم بود . البته اين بازي هم سه امتياز دارد . سعي كرديم كه امتيازات بيشتري كسب كنيم . "

مارتينو :"‌آنجلوتي گفته بود در مورد داور صحبت نمي كند "
"مثل هميشه قرار نيست كه در مورد داوري نظر بدهم . چرا كه مربي حريف هم گفته بود كه در اين باره اظهار نظر نمي كند . "
"تعويض سانگ - اينيستا براي كنترل بازي بود . يك تعويض تددافعي بود . بايد ميانه زمين را تقويت مي كرديم و همين كار را كردم تا نتيجه را حفظ كنم . "
"در طول 20 دقيقه نيمه اول عقب كشيده بوديم و رئال صاحب توپ بود . تعويض كرديم تا كنترل بازي را بدست بياوريم و بهتر شويم . "
"‌بيشتر از نظر روحي مهم است تا امتياز . هنوز شصت درصد از لاليگا باقي مانده است . رئال و اتلتيكو نزديك هستند و مي توانند فاصله را كم كنند . "

بوسكتز :"‌بازنده هميشه از داوري صحبت مي كند "
"هر تيمي كه مي بازد آسان است كه داور را توجيه كند . آنها حق صحبت از داوري را ندارند ، به خصوص در اين فصل . داور شايد براي يك تيم يا تيمي ديگر اشتباه كند اما روي نتيجه هيچ تاثيري نداشت . "

زوبيزارتا :"‌راموس خودش بايد پاسخگو باشد ، نه من "
حرفهاي راموس :" در مورد حرفهاي بقيه نمي توانم نظر بدهم . سرجيو راموس بايد خودش در مورد حرفهايش توضيح بدهد و نه من .

کامل کاسیاس بازدید : 256 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

: رئال به شدت پس از الكلاسيكو از داوري ناراضي بود . همه اعضاي رئال به شدت از قضاوت اونديانو ماينكو شكايت داشتند . پنالتي ماسكرانو روي كريستيانو صحنه اي بود كه مي توانست سرنوشت بازي را تعيين كند .
رئال در نيمه اول هم مدعي بود كه آدريانو پنالتي ديگري كرده است خديرا 50 متر براي اعتراض به اين صحنه دنيال داور دويد . كريستيانو نيز پس از هل داده شدنش توسط ماسكرانو گفت :"‌پنالتي است ،‌پنالتي است . " و حتي به خاطر اعتراض كارت زرد هم گرفت .
اولين كسي كه به داوري اعتراض كرد ، راموس بود كه گفت :" دو پنالتي انجام شد . با بعضي چيزها نيم شود جنگيد پنالتي كريستيانو مشخص بود . ناراحت اما مفتخر هستم . " مارسلو نيز گفت :" يك بازي عالي نداشتيمم اما توانستيم رو در رويشان بايستيم . اين جا هميشه همين است . دو پنالتي مشخص بودند . كل دنيا آن را ديدند . "
خسه نيز گفت :"‌پنالتي مشخص بود . از 15 متري ديدم و هيچ شكي ندارم . در رختكن همه عصبي هستند . نه فقط كريستيانو بلكه مربي و باقي تيم . آن صحنه بازي را تعيين كرد . ديدن بعضي چيزها خيلي آسان است اما انگار داور نمي خواست سوت بزند . "
بوتراگوئنو نيز انتقاد شديدي از داور داشت و گفت :" واكنش خديرا به پنالتي اول معنادار بود . حركت كريستيانو هم كاملا مشهود بود . "

کامل کاسیاس بازدید : 279 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

توماس رونكرو ، سردبير آس نيز انتقاد شديدي از قضاوت اونديانو ماينكو در بازي رئال و بارسا داشت .
"بدون آن چه كه استحقاقاقمان بود ، به مادريد برگشتيم ، حيق . "
اين پيغام يكي از اعضاي اردوي رئال پس از بازي نيوكمپ بود . عملكرد اونديانو مانع از آن شد كه رئال به شايستگي خود در مقابل تيم تاتا برسد . اين يك ضربه ناعغادلانه بود .

ادامه ناداوري ها
تا زماني كه سانچز آرمينيو رئيس كميته داوران باشد ، رئال كار مشكلي براي بازگشت دوباره به سيبلس محبوب خواهد داشت . رئيس كميته داوران مي خواهد تا جايي كه مي تواند سر ما را ببرد . بارسا ديشب به كمك او نياز داشت تا همچنان نقش تيم مدعي را ايفا كند . در نيوكمپ در زمان كه نتيجه 1-0 بود ، سكوت سنگيني حاكم شده بود . رئال تملك توپ را در اختطار داشت و والدس ، ستاره تيم تاتا بود . كريستيانو در آستانه زدن گل تساوي بود . ماسكرانو بي مهابا او را زد و راهي بيمارستانش كرد . همه آن پنالتي را ديدند . اما اودنديانو ترسيد و گل نزد . فشار دو هفته اي بارسا كارساز بود . داور ناوارويي با وحشت سوت مي زد . به همين علت بود كه هند آدريانو را نديد . مي دانست اگر پنالتي بگيرد ، خرده مي شود . سپس نقش بازي كردن وحشتناك مسي را خطا گرفت . آن هم در حالي كه بازيكن آرژانتيني بايد كارت زرد مي گرفت . در نيمه دوم ، تكل مسي روي مارسلو كه بايد كارت زرد دوم مي گرفت را نديد . بارسا بايد بازي را با 9 نفر و دو پنالتي بر عليهش تمام مي كرد . اما كمك هاي داوري به بارسا ادامه دارد و هر سال همين است . اما تيكي - دزدي ادامه دارد .

كارلتوي بد
جدا از مسائل داوري (1-1 با اخراج ماسكرانو مي توانست بازي را تمام كند) بايد همچنين به عملكرد عجيب آنجلوتي و فيكس كردن بيل اشاره كرد . بازيكن ولزي خيلي خوب است اما اگر بخواهد فيكس شود ، بايد خودش لياقتش را بدست بياورد . فقط وقتي ايارا به خط هافبك آمد و بنزما وارد شد ، رئال توانست متعادل شود . در حقيقت تا پيش از آن رئال توپ را از بارسا گرفته بود اما نمي دانست چه كار كند . بارسا فقط به دنبال نيمار بود . مسي هيچ كاري نمي كرد . آنجلوتي دچار يك بحران بود . بازي بدون مهاجم يك خودسوزي بود . نبايد رئال اين قدر ترسو بازي مي كرد . جواناني مثل كارواخال ، ايارا ، خسه و موراتا راه خوشبختي را نشان مي دهند . به چه جرمي موراتا به سكوها رفت ؟

خشم
در موييلم صدها پيامك دريافت كردم كه رئالي ها به قضاوت اونديانو به شدت اعتراض داشتند . رئال خسته شده از بس اين گونه مورد هدف قرار گرفته است . از بازي با الچه به بعد اين فشارها دوچندان شده است .

کامل کاسیاس بازدید : 226 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

بارسلونا در شبی که داور برایش سنگ تمام گذاشته بود ، توانست که به سختی در نیوکمپ ، رئال را شکست دهد و به پیروزی دست پیدا کند .

شاید تاتا مارتینو را بتوان خوشبخت ترین مربی جهان دانست . او به تیمی رفته است که در آن کمک های داوری بیداد می کند و حتی زمانی که تیمشان حرفی برای گفتن ندارد ، باز هم این داور هست که یاریشان دهد و بتواند در سخت ترین لحظه ها کمکشان کند .

باز هم قصه تکراری ، ادامه پیدا کرد و این بارسلونا بود که به لطف داور ، رئال را شکست داد . این بار ، پنالتی اظهر من الشمس روی کریستیانو گرفته نشد ، بازی هندبال میان ماسکرانو و والدس هم دیده نشد تا باز هم این بارسا باشد که به لطف داوری به پیروزی دست پیدا می کند .

رئال در این بازی تیم برتر میدان بود و حتی کریم بنزما یک تیرک تماشایی را هم به تیرک زد اما باز هم مثل همیشه این بارسلونا بود که با کمک داور پیروز شد . خسه در این بازی روی پاس عالی کریستیانو ، شایستگی هایش را اثبات کرد و نشان داد که آکادمی رئال بیش از این شایسته فرصت است .

کامل کاسیاس بازدید : 192 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

اولين الكلاسيكوي امسال ، دوئل شماره 226 بين دو تيم خواهد بود . رئال آخرين بازيش در نيوكمپ را با نتيجه 1-3 پيروز شد .
الكلاسيكوها
رئال و بارسا 225 بار در بازيهاي رسمي مقابل هم قرار گرفتند كه رئال از نظر پيروزي 90-87 پيش است . 743 گل در الكلاسيكوها زده شده است : 379 تا توسط رئال و 364 تا توسط بارسايي ها . اگر فقط بازيهاي لاليگا را ببريم ، رئال از نظر برد 70-64 پيش است و از نظر گل هم 270-259 .

خانه بارسا
بارسلونا 108 الكلاسيكو در خانه داشته كه حاصلش 60 برد ، 23 تساوي و 25 شكست بوده است . از اين 108 بازي ، 77 تا در نيوكمپ بوده است كه حاصلش 41 برد ، 18 تساوي و 18 شكست بوده است .

ميمهمان
رئال مادريد آخرين بازيش در نيوكمپ را برد و حالا به دنبال تكرار پيروزي است . البته 48 سال است كه رئال 2 پيروزي پياپي در نيوكمپ نداشته است . در 22 آوريل 1962 ، رئال با نتيجه 1-3 در اين استاديوم برد و در 27 ژانويه 1963 با نتيجه 1-5 . همچنين در 30 مارس 1964 با نتيجه 1-2 برد و در 28 فوريه 1965 با نتيجه 1-2 . رئال البته فقط يك بار ديگر به جز اين دو اتفاق ، در تاريخش دو بار پياپي در نيوكمپ برنده شده است : 17 فوريه 1929 با نتيجه 1-2 و 26 ژانويه 1930 با نتيجه 1-4 .

بي شكست
رئا مادريد پنج الكلاسيكو را بدون شكست سپري كرده است . آخرين شكست در فينال سوپركاپ 2012 با نتيجه 3-2 بود . بهترين ركورد البته از اين حيث مربوط به هشت بازي شكست ناپذيري رئال بين 3 آوريل 2001 تا 6 دسامبر 2003 است . بهترين ركورد بارسلونا هم هفت بازي بي شكستي بين 2011 تا 2012 زير نظر گوارديولاست .

مسي
مي تواند تبديل به گلزن ترين بازيكن تاريخ الكلاسيكو شود و از دي استفانو پيشي بگيرد . 18 گل به رئلا زده است . پانزده تا با پاي چپ و سه تا با پاي راست . از اين گلها دو تا از روي نقطه پنالتي بود ، دو تا روي كاشته و سه تا روي حركت انفرادي . 16 تا از درون محوطه جريمه بود و دو ت ااز بيرون . هشت تا تكضرب بود و ده تا پس از كنترل توپ . 9 تا در نيوكمپ و 9 تا در برنابئو . 11 تا در لاليگا ، پنج تا در سوپركاپ و دو تا در چمپيونزليگ . مسي تنها بازيكن است كه در تاريخ الكلاسيكو بيش از ده گل و بيش از ده پاس گل داده است . او 11 بار نيز پاس گل داده است .

گلها
هم رئال و هم بارسا در 13 الكلاسيكوي پيشين گل زده اند و با ركورد بين سالهاي 1946 تا 1952 برابري كرده اند . اگروز امروز هر دو تيم گل بزنند ، ركودشكني مي كنند . ركورد قبلي در بازي چهاردهم شكسته شد كه بارسا در لس كورتس با نتيجه 1-0 در 5 اوريل 2003 برد و رئال بالاخره گل نزد .

كريستيانو :‌
هشت بار در نيوكمپ گل زده است ،‌يكيم كمتر از مسي و فقط سه گل تا ركورد خنتو به عنوان گلزن ترين بازيكن تاريخ رئا در نيوكمپ فاصله دارد . او تنها بازيكن تاريخ است كه در شش بازي پياپي در نيوكمپ گل زده و امروز مي تواند به ركورد سه دبل پياپي برسد و از مانوئل آلداي كه دو دبل پياپي در اوايل دهه 40 در زمين بارسا داشت ،‌پيشي بگيرد .

گلزني هاي پياپي
بارسا در پامپلونا ركورد گلزني هاي پياپي خود را پاره كرد و حالا ممكن است كه به ركوردي برسند كه پنج سال است كه به آن نرسيده اند :‌ركورد گل نزدن در دو بازي پياپي كه توسط تيم رايكارد در 19 و 26 آوريل در مقابل اسپانيول و دپورتيوو ثبت شد .

ژاوي
امروز از رائول و هيرو پيشي مي گيرد و سومين بازيكن تاريخ از نظر شمار الكلاسيكو با 38 بازي مي شود و فقط سانچيس با 43 و خنتو با 42 بازي بالاتر از او خواهند بود . در صورت پيروزي به پانزدهمين بردش در الكلاسيكو مي رسد و با سانچيس و سانتماريا برابري مي كند و فقط خنتو با 21 و دي استفانو با 17 برد بالاتر از او خواهند بود .

صدرنشيني
رئال مادريد 16 بازي در لاليگا در مقابل بارساي صدرنشين در خانه آبي و اناري ها داشته است كه حاصلش يك برد ، سه تساوي و دوازده شكست بوده است . تنها پيروزي در 26 ژانويه 1930 با نتيجه 1-4 بود . در تنها دو الكلاسيكويي كه رئال به عنوان تيم سوم و بارسا به عنوان صدرنشين در زمين بارسا مقابل هم قرار گرفتند ، بارسا دو برد اسان داشت : يكي با نتيجه 2-0 در 18 مارس 1956 و ديگري با نتيجه 3-0 در 14 فوريه 1999 .

شانس ها
بارسا 47 هفته پياپي صدرنشين لاليگا بوده است و ركورد رئال بين سالهاي 1987 تا 1988 با 53 هفته صدرنشيني را تهديد مي كند . رئال مادريد امشب فقط اگر هفت گل بزند صدرنشنيم ي شود و البته اگر اتلتيكو به بتيس نبازد . بارسا اگربه رئال ببازد و اتلتيكو فردا ببرد ، صدرنشيني را از دست مي دهد .

نيمار
در سانتوس در برزيل 18 كلاسيكو داشت : شش تا مقابل پالميراس ، هشت تا مقابل كورينتيانس و چهار تا مقال سائوپائولو كه حاصلش شش برد ، چهار تساوي و هشت شكست بود . او در اين بازيها شش گل زد .

ديگو لوپز
سه الكلاسيكو داشته كه هيچ كدا مرا نباخته است . اولي را در كوپا در برنابئو مساوي كرد و دو تاي بعدي را در كوپا در نيوكمپ و در لاليگا در برنابئو برد . اگر رئال امروز ببرد ، دروازه بان گاليشيايي تبديل به اولين بازيكني مي شود كه از 1965 تا كنون هر دو الكلاسيكويش را برده است . مثل كاري كه زوكو و سرنا كردند .

آدريانو
پنجمين بازيكني خواهد بود كه در روز تولدش بري بارسا در الكلاسيكو بازي مي كند . اسنسي دو بار و اندرسون ،‌اتوئلو و ژاوي چنين تجربه اي داشتند اما هيچ كدام نبردند . آسنسي دو بار باخت و سه تاي ديگر مساوي كردند .

اولين ها
اين اولين باري است كه از 13 دسامبر 2008 تا كنون هر دو مربي اولين الكلاسيكوشان را دارند . در آن زمان گوارديولا و خوانده راموس چنين تجربه اي داشتند . البته پيش از آن بازي ، خوانده تجربه حضور مقابل بارسا با تيمهاي ديگر را داشت . اگر بخواهيم الكلاسيكوي قبلي را پيدا كنيم كه هر دو مربي هيچ تجربه قبلي پيش از آن از تقابل با هم در لالگيا نداشتند بايد به دسامبر 2003 و تقابل رايكارد و كي روش برگرديم .

قديمي ها
اين اولين الكلاسيكو پس از 19 آوريل 2003 تا كنون است كه هر دو مربي بالاي 50 سال دارند ، مارتينو به 51 نزديك مي شود و آنجلوتي 54 ساله است . در آن زمان دل بوسكه در رئال 52 ساله بود و آنتيچ در بارسا 54 ساله . جوانترين مربي تاريخ الكلاسيكو را مي توان خوان خوزه نوگس دانست كه در سال 1942 در سن 33 سالگي مربي بارسا بود . پر سن و سال ترين هم هلانيو هررا بود كه در فصل 81-1980 در سن 71 سالگي براي بارسا مربيگري مي كرد .

آنجلوتي
شش بار مقابل بارسا قرار گرفته است : چهار بار با ميلان و دو بار با پي اس كه حاصلش يك برد در اولين بازيش بوده است (1-0 در 20 اكتبر 2004) و در اين مدت دو شكست و سه تساوي كسب كرده است . همه تقابل هاي مربي ايتاليايي با بارسا در جام باشگاه هاي اروپا بوده است . آنجلوتي در دوره بازيگري هرگز مقابل بارسا قرار نگرفت هر چند كه تيمش در غياب او بارسا را در سال 1989 در سوپركاپ اروپا شكست داد .

تاتا مارتينو
فقط يك بار در بازيهاي رسمي مقابل رئال قرار گرفته است ، آن هم به عنوان بازيكن تنه ريف در هليودرو رودريگز لوپز . آن بازي در 5 مي 1991 برگزار شد كه ميشل از روي نقطه پنالتي باعث پيروزي 1-0 رئال شد . به عنوان مربي ، مارتينو از 9 سال پيش هرگز بازيهاي رسمي را در اكتبر نباخته است . آخرين بار با نتيجه 1-2 در بازي ميان سرو پورتينو و پنيارول در 21 اكتبر 2004 بود .

بي شكست
بارساي تاتا در 14 بازي رسمي اولش شكست نخورده است . اگر امروز نباز د ، با بهترين شروع مربيان در تاريخ بارسا برابري مي كند . ركورد قبلي مربوط به ريچارد دامبي بين 14 فوريه 1926 تا 24 ژوئن با 14 برد و يك تسوي است . آنها در بازي شانزدهم در جام كاتالونيا به تيم سانس باختند .

 

کامل کاسیاس بازدید : 254 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

چهارصد ميليون در سرتاسر منتظر جذاب ترين بازي فوتبال جهان هستند . بارسا و رئال دو مدل براي يك پروژه جهاني هستند كه امروز رو در روي هم قرار مي گيرند . اين اولين باري است كه بزرگترين خريدهاي تابستاني يعني نيمار با 13 بلزي ، 929 ذقيقه و سه گل و گرت بيل با پنج بازي ، 171 دقيقه و يك گل مقابل هم قرار مي گيرند . بازيكن 75 ميليوني برزيلي هماهنگي خوبي داشته است اما بيل 91 ميليوني با مصدوميت دست و پنجه نرم مي كرده است.
امروز دو پروژه جديد مقابل هم قرار مي گيرند . سبك بارسا معروف به تيكي تاكا كه جامهاي زيادي هم كسب كرده است . آنها از زمان بازگشت فلورنتينو به رئال به سه لاليگا ، يك چمپيونزليگ ، چهار سوپركاپ اسپانيا ، دو جام باشگاه هاي جهان و دو سوپركاپ اروپا رسيده اند . در مجموع 13 جام با 342 ميليون يورو هزينه كسب كرده اند .
رئال از زمان آمدن پرز به يك لاليگا ،‌يك كوپا ، يك سوپركاپ با 608 ميليون يورو هزينه رسيده است . اما در اين مدت هرگز تلاش ها براي گرفتن چمپيونزليگ نتيجه نداده است .
بررسي جزء به جزء :
بودجه ها :‌بارسلونا 508 ميليون يورو بودجه براي اين فصل دارد ، رئال مادريد 510 ميليون يورو . هر دو باشگاه 140 ميليون يورو از حق پخش مي گيرند . در رده بعدي از اين حيث اتلتيكو و والنسيا با 42 ميليون يورو قرار دارند . اين در حاليست كه يونايتد در انگليس 71 ميليون مي گيرد و بايرن ، قهرمان اروپا 45 ميليون .
بدهي : رئا مادريد 541 ميليون يورو بدهي دارد . بدهي خالص باشگاه بارسلونا نيز 331 ميليون يورو تخمين زده مي شود .
بازي 800 ميليوني :‌ترانسفرمارك بر اساس ارزشگذاري بازيكنان مي گويد كه ارزش امروز تيم رئال 398 ميليون يوروست : ديگو لوپز 10 ، آربلوا 7 ، واران 25 ، راموس 40 ، مارسلو 25 ، ايارامندي 20 ، خديرا 22 ،‌ مودريچ 35 ،‌بيل 80 ، كريستيانو 100 ، دي ماريا 34 و بري بارسا نيز 400 ميليون يورو : والدس 10 ، آلوس 20 ، پيكه 36 ، پويول 3 ، آدريانو 15 ، ژاوي 10 ، بوسكتز 45 ،‌اينيستا 65 ، الكسيس 26 ، مسي 120 و نيمار 50 .
اعضاي رسمي :‌بارسا 161200 عضو دارد كه 85000 تايش سالانه پول مي پردازند . رئال مادريد 96 هزار عضو رسمي دارد كه 67 هزار نفر سالانه هزينه مي كنند .
جامها : رئال در تاريخش 74 جام برده است و بارسلونا 73 تا . تفاوت در سال 2013 ، زماني كه پرز تصميم به اخراج دل بوسكه گرفت ، 15+ بود

کامل کاسیاس بازدید : 256 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (1)



از گزارشگران پر مدعایی چون عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی بگیرید که تمام افتخار زندگی شان این است که در دوره فوتبالی مسی زندگی می کنند! تا سیانکی و بالاپور که اولی چنان حرکات مسی را بزرگ جلوه می دهد که اگر مسی در حین بازی روی زمین بیفتد از ان به عنوان حرکتی نوین در تاریخ فوتبال یاد میکند!
و یا نفر دومی که اگر در بازی بارسلونا سه پنالتی هم به نفع رقیب گرفته نشود به جای گفتن حقیقت،در بازی رئال به دنبال یک صحنه مشکوک می گردد تا ان را علم کند و ناداوری های بازی بارسا را کمرنگ کند! اعجوبه هایی چون پیمان یوسفی و خیابانی و علیفر هم که جای خود دارند و در گزارششان چنان از بارسا حمایت میکنند که ادم شک میکند که نکند دارند بازی تیم ملی را گزارش می کنند؟!
جالب اینجاست رئالی ها با تمام این نقایص همچنان حاضرند که پای گزارش های این اعجوبه ها بنشینند و بازی تیم محبوبشان را ببینند ولی دریغ از یک پخش درست و حسابی! چگونه است که بازی های بارسلونا تمام و کمال پخش می شود ولی بازی های پرافتخارترین تیم باشگاهی اروپا هر چند وقت یکبار پخش می شود؟
چگونه است که هزاران پیامک طرفداران رئال برای صدا و سیمایی ها به یک نیشخند اقای مجری ختم میشود؟ چگونه است که میلیون ها طرفدار رئال در ایران باید هر بار خدا خدا کنند که بازی تیمشان پخش مستقیم شود ولی بازی های تیم بارسا بدون هیچ کم و کاستی پخش مستقیم می شود؟ بله حواسم نبود،اقای مقدم میفرمایند که جدول پخش عادلانه وجود دارد و همه بازی های تیم های بزرگ اروپا کاملا مساوی پخش میشود و مثلا اگر پانزده بازی از تیم بارسا پخش شود مطمئن باشید از ارسنال هم پانزده بازی پخش مستقیم می شود! و مدیونید اگر فکر کنید یک بازی از بارسا از دیگر تیم ها بیشتر پخش میشود!!!
مقدم جان از طرف ما رئالی ها این جدول گرامی را ببوس و هوایش را داشته باش که خدای نکرده ازاری نبیند! مقدم جان حتما این جدول عزیز نشان می دهد که بازی هایی که از بارسا که از شبکه ورزش پخش نمیشود مطمئنا از شبکه سه پخش خواهد شد؟ کسانی که به جای بینندگانشان تصمیم میگیرند و نظر اکثریت بینندگانشان که خواستار پخش بازی رئال هستند را احساسی میدانند و نظر خودشان را عقلانی میدانند! و کلا دموکراسی را بی خیال شده اند و اصلا به خاطر همین کارهای احمقانه شان است که در میان تمام شبکه های دیجیتالی به کمترین میزان محبوبیت دست یافته اند و در نظر سنجی رسمی صدا و سیما از مخاطبانش فقط به یک درصد محبوبیت بین شبکه های دیجیتالی رسیده اند و این یعنی فاجعه برای شبکه ای که محبوبترین عامل اجتماعی را در خود دارد و ان را به خاطر کج سلیقه گی های مسئولانش به تباهی کشانده است و اصلا به نیاز مخاطب اهمیتی نمیدهد به امید روزهای منطقی تر برای شبکه های ورزشی ایران .

کامل کاسیاس بازدید : 285 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

http://s3.picofile.com/file/7962776769/IkerMontBCNDentro_77_original.jpg

رئال شنبه به سيوتات رفته بود كه مثل هميشه اين باشگاه دشمني خود با رئال و حمايتش از بارسلونا را نشان داد . يكي از تصاوير عجيب مربوط به هواداري بود كه عكس پيراهن بارسا با اسم و شماره كاسياس را در اختيار داشت . 
شرايط كاسياس به حدي عجيب شده كه حتي شايعه پيوستنش به اتلتيكو مطرح شده است . در حقيقت ووزپوپولي مدعي شد كه در صورتي كه شرايط ايكر در رئال عوض نشود ،‌راه اتلتيكو را در پيش مي گيرد .
به هر صورت شرايط ايكر عجيب است و طبيعي است كه او هم بخواهد در جايي باشد كه به ارزشهايش آن طور كه استحاقاش را دارد ، احترام بگذارند .

کامل کاسیاس بازدید : 257 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (1)
كريستيانو هستگي ناپذير است . حالا او دارد 2013 را تبديل به بهترين سال دوران فوتبالش از نظر آمار گلزني مي كند . تا كنون 50 گل زده است :‌44 تا با رئال و شش تا با تيم ملي پرتغال . با اين روند احتمال زيادي وجود دارد كه در سه ماه باقيمانده تا پايان فصل ، ركورد 63 گل خود در فصل 2012 را بشكند . آن سال 58 گل با رئال زده بود و پنج تا با تيم ملي كشورش . اگر آنجلوتي او را در تركيب اصلي خود استفاده كند و پائولو بنتو نيز از حالا تا دسامبر از كريستيانو استفاده كند ، ستاره ماديرايي تا پايان فصل 19 گل خواهد داشت و اين فرصت را دارد تا حداقل 13 گل بزند و ركوردش در سال 2012 را بشكند و يك ركورد شخصي جديد براي خودش ثبت كند . 
http://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2013/10/07/primera/1381101309_594752_1381116763_noticia_normal.jpgكريستيانو در سال جديد ميلادي هشت گل يش از مسي 42 گله به ثمر رسانده است . بازيكن آرژانتيني 36 گل براي بارسا زده و شش تا براي تيم ملي كشورش . ميانگين آماري هم به سود كريستيانوست . ستاره پرتغالي در 45 بازي 50 گل زده است ، يعني هر بازي 1.11 . اين در حاليست كه مسي در 38 بازي 42 گل به ثمر رسنده است ، يعني هر بازي 1.10 گل . درست است كه مسي مصدوم بوده است اما برتري كريستيانو در ميانگين آماري نشان مي دهد كه در حال حاضر سرحال تر و آماده تر از بازيكن بارسلوناست .
در حقيقت رئال مادريد آنجلوتي كاملا وابسته به گلهاي اوست . در مقابل لوانته ، مربي ايتاليايي را نجات داد . او زننده گل پيروزي بود تا فاصله رئال با بارسلونا و اتلتيكو بيش از پنج نشود . اما اين تنها باري نبود كه در لاليگاي امسال گل كليدي مي زند . در هفت بازي ، شش تا از 19 امتياز رئال را به اين تيم داده است در حالي كه مسي پنج تا از 24 امتياز ارسلونا را نصيب آبي و انار ها كرده است .
با اين كه رئال مادريد آنجلوتي خو بازي نمي كند و مربي ايتاليايي مدام در فكر تغيير جايگاه ستاره پرتغالي بوده است اما كريستيانو كار خودش را مي كند . نه تنها مقابل لوانته ، بلكه مقابل الچه نيز ناجي تيم بود . در مارتينز والرو دو گل زد . در مقابل ويارئال نيز گلش مي توانست باعث پيروزي شود هر چند كه در نهايت بازي به تساوي كشيده شد . تنها باري كه كريستيانو نتوانست تيمش را نجات دهد ، مقابل اتلتيكو بود كه رئال مادريد شكست خورد . البته در آن بازي هم حمايت جانانه اي از آنجلوتي داشت و گفت :"‌بد بازي كرديم . اول از همه خودم . مقصر بازيكنان هستند ، نه مربي . "

بهترين شروع دوران فوتبالش
شروع كريستيانو در اين فصل بي نظير بوده است . هر چند كه تيمش زيبا بازي نمي كند اما 12 گل زده است : هفت تا در لاليگا و پنج تا در چمپيونزليگ در ده بازي و با بهترين شروع به گلزني دوران فوتبالش برابري كرده است .
ستاره پرتغالي فق در سه بازي گل نزده است : بتيس ، گرانادا و اتلتيكو و به ميانگين 1.2 گل در هر بازي رسيده است . البته اگر بخواهد با ركوردش در فصل 13-2012 كه چهارده گل در يازده بازي اغازين بود برابري كند ،‌بايد مقابل مالاگا هت تريك كند . بازيكن رئال تا كنون دو بار مقابل مالاگا هت تريك كرده و اين بار هم توان اين كار را دارد .
شروع خوبش باعث شد كه ركورد 207 گل هوگو سانچز در رئال را بشكند . حالا به ركورد 213 گل در 209 بازي رسيده است ، يعني به طور متوسط هر بازي 1.02 گل . حالا به دنبال شكستن ركورد پوشكاش است كه در 261 بازي رسمي براي رئال 242 گل زده بود . او چمپيونزليگ را با يك هت تريك مقابل گالاتاسراي و يك دبل مقابل كپنهاگ آغاز كرد . اين بهترين شروعش در تورنمنت اروپايي است . در طول تاريخ فقط اينزاگي در فصل 03-2002 توانسته بود چنين شروعي در چمپيونزليگ داشته باشد .

کامل کاسیاس بازدید : 250 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (1)
روبرتو مانچيني ، مربي گالاتاسراي در مورد دو تقابل رئال و يووه در ادامه بازيهاي گروهي چمپيونزليگ گفت :"‌يك سرگرمي خالص خوهد بود . " 
مربي ايتاليايي مي داند كه نتيجه اين دو بازي مي تواند براي تيمش خيلي مهم باشد . به خصوص اگر بتوانند كپنهاگ را در دو بازي اتي مقابل تيم دانماركي مغلوب سانزد . مانچيني گفت :"‌يووه خوب كار كرده است . دو بازي با رئال مادريد يك سرگرمي خالص خواهد بود . براي ما فرصتي وجود دارد كه از اين دو بازي بهره ببريم . پس از خوردن شش گل از رئال ، شرايط گالاتاسراي بهتر شده و حواس ها جمع تر است . "

کامل کاسیاس بازدید : 283 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

رئال مادرید با پیروزی مقابل ختافه توانست که سه امتیاز ارزشمند را در بازیهای لالیگا کسب کند و همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند .

بازی با ختافه در ابتدا به نظر می رسید که " بازی گرت بیل " باشد . چشم امید برنابئو به ستاره ای بود که پرز قول داده بود که یک "حماسه " در رئال بسازد اما مصدومیت ناگهانی این ستاره پیش از آغاز بازی ، موجب شد که ایسکو که قرار بود استراحت کند ، در این بازی در ترکیب اصلی قرار بگیرد .

رئال بازی را روی حرکت دی ماریا خوب شروع کرد اما روی یک حرکت اتفاقی این لافیتا بود که از اشتباه په په استفاده کرد و دروازه دیگو لوپز را گشود . اما چیزی نگذشت که په په جبران کرد و گل تساوی را زد . روی ارسال په په و ضربه سر کریستیانو ، توپ به په په رسید و این مدافع که واران آماد ه را روی نیمکت می دید ، گل زد تا کمی خودش را از زیر فشارها خارج سازد .

در دقیقه 33 بود که رئال بالاخره در برنابئو از حریف پیش افتاد . این کریستیانو بود که از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد . هند میشل مشخص بود و ستاره پرتغالی نیز به خوبی گل برتری را به ثمر رساند .

در دقایق پایانی ، بنزما با بی دقتی یک موقعیت دیگر را از دست داد تا نشان دهد که هر چند که در چمپیونزلیگ همیشه یک مهره کارساز بوده است اما شاید با اتکا به مهاجمی مثل او ، بردن لالیگا خیلی خیلی سخت به نظر برسد .

رئال با برتری در نیمه اول به رختکن رفت و در نیمه دوم با تلاش مضاعف کارش را ادامه داد . گل سوم رئال روی هوشمندی کریستثیانو به ثمر رسید که ضربه کاشته را تبدیل به یک پاس سریع کرد تا ایسکو زننده گل سوم باشد .

کریستیانو که تشنه بود که خودش گل بزند و رکورد هوگو سانچز را بشکند ، در دقایق پایانی با همه وجود تلاشش را کرد که گل خود را بزند هر چند که باز هم یک مهره موثر برای تیمش بود .

داوری این بازی به شدت یکطرفه و جانبدارانه بود . به حدی که داور از اخراج مویا ، دروازه بان ختافه اجتناب کرد و از سویی گل اول ختافه نیز مشخصا پس از خطا روی کریتسیانو به ثمر رسید .

عملکرد بنزما در این بازی به حدی ضعیف بود که برنابئو یکصدا موراتا را صدا زد تا نشان دهد که از دست کم دقتی های بنزما به خصوص در بازیهای لالیگا خسته شده است . به هر حال آنجلوتی خودش بهتر از هر کسی می داند در لالیگایی که تیمی مثل اتلتیکو می تواند صدرنشینش باشد ، جمع آوری امتیازات از هر چیزی مهمتر است که مقابل ختافه رئال به دستاورد مهمش که کسب پیروزی بود ، دست پیدا کرد .

کامل کاسیاس بازدید : 278 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

شلیک می کند . گلر می ایستد و تماشا هم نمی تواند بکند چون وقت تماشا باقی نمی ماند . توپ برای چند ثانیه ای مثل کارتون فوق تخیلی فوتبالیست ها , مماس با تور , در هوا می چرخد و می ماند و با زمین خوردنش , سوت داور مهر تاییدی می زند بر یک جادوی دیگر از جادوگری که جادو هایش بعضی وقت ها از حد یک جادو هم تجاوز می کنند .
نوع شادمانیش هم به این بستگی دارد که پیراهن و شال کسانی که مقابلش حیرت زده و انگشت به دهن مانده اند چه رنگی است . بعضی وقت ها می خندد و می رقصد و بعضی وقت ها اخم می کند و سکوت را حاکم .
همیشه نفر آخر در صف یازده نفره ی تیم . ایستاده , نفر اول از سمت راست در عکس های جمعی و ردیف اول , سمت راستِ راننده در سفر های بین شهری . آستین کوتاه در پیش فصل و آستین بلند در طول فصل .
هیچ کس به جز کریستیانو چنین مشخصاتی ندارد . ستاره ای که نه فِیکِ ستاره ای دیگر است و نه کسی است که برای شبیه به بزرگان شدن , با دست گل می زند و حرکات ستاره ی محبوبش را ریمیکس می کند ! بلکه کسی است که با خلاقیت و مهارتش , جنبه ی دیگری به فوتبال بخشیده است . از نوع ضربات ایستگاهی تا ضربات سر و رقص پاها و استارت ها و تو سر توپ زدن ها و حتی خوشحالی بعد از گل هایش همگی چیز های نو و جدیدی هستند که او به فوتبال اضافه کرده است . یک روبات ماهیچه ای که برایش شوت زنی با پای چپ و راست هیچ تفاوتی با هم ندارد و ضربات سرش هم چیزی از شوت کم ندارند .
او «سی آر سون» است. کسی که نه اهل ریا کاری است و نه مثل کسی است که نذری می دهد تا اسمش را بگویند . او فقط خودش است . یا حرف دلش را می گوید و یا به جای خر کردن بقیه و گفتن حدیثی که خودش هیچ اعتقادی به آن ندارد , سکوت می کند .
ترجیح می دهد ناپاک باشد وقتی می بیند که پاک های این زمانه , مست و پاتیل روی زمین افتاده اند و نای تکان خوردن ندارند . به او مغرور می گویند چون در جواب تکل ها و مشت و لگد ها و آرنج های حریفان , آنها را ماچ نمی کند . اما دستِ رد هم بر سینه ی کودکی که با هزار عشق , ماموران حراست را دور زده تا ستاره ی محبوبش را ببیند هم نمی زند .
کریستیانو صد در صد طبیعی است . بدون حتی اندکی افزودنی ! به قول معروف با آبگوشتِ مادرش بزرگ شده است , نه با هرمونِ رشد و قرص های افزایشِ قد !
همه مادریدیسموها او را از ته دل دوست دارند و او هم با اعماق وجودش برای رئال بازی می کند . میزان محبوبیتش را وقتی فهمیدم که در کوچه پس کوچه های خاکیِ شهرم پسر بچه ی 7,8 ساله ای را دیدم که پیراهن 3 سال پیش و شماره 7 رئال را که حتی شماره ی پشتش از فرط کهنگی ساییده شده و تقریبا چیزی ازش باقی مانده بود را پوشیده بود و سعی می کرد شبیه او بدود و ژست بگیرد .
کریستیانو جان , می دانم که درد دارد به خاطر این که عزیزِ دل رسانه ها و یوفا نباشی و برایشان دم تکان ندهی , حقت را بخورند اما بدان که گرسنگی بهتر از این است که شکمِ سیرت را مدیون دیگران باشی.



کامل کاسیاس بازدید : 207 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (1)

جدایی مسعود اوزیل از رئال این فصل نقل و انتقالات را بدل به یکی از بدترین های رئال کرد

اوزیل که با 24 سال سن تبدیل به یکی از ارکان اصلی رئال شده بود خود را به عنوان یکی از بهترین بازیسازهای فوتبال به دنیا معرفی کرد بود

بازیکنی که با پاس های بی نقص خود دل مادریسمو ها رو برده بود با بی مهری پرز و کارلو آنجلوتی از رئال جدا شد و علت جدایی خود رو بی اعتمادی و بی احترامی به خود دانست و به خوبی میدانست که مربی بزرگی چون ونگر ارزش او را خواهد دانست

نشانه های این بی احترامی در جلسه معارفه بیل نمایان شد؛ در حالی که تماشگران خواستار ماندن اوزیل بودن و شعار اوزیل را نفروش سر داده بودن پرز با بی احترامی تمام نسبت به تماشاگران انگشت اشاره خود را جلود دهان خود گرفت و ثابت کرد که از خواسته های خود کوتاه نخواهد آمد.

و بعد از آن روزنامه های مادریدی که از ناراحتی و عصبانیت مادریسمو ها رو مطلع شده بودند شروع به تخریب اوزیل کردند و از جمله این موارد میتوان به:

1.پول پرست بودن:

یکی از مشکلات اوزیل با پرز در مورد قضیه تمدید قرارداد بود که ماه ها پرز این موضوع را پشت گوش انداخت دقیقا مثل قضیه کریس رونالدو و البته در آخر نیز با خواسته اوزیل موافقت نشد که خود این نشانه بی احترامی بود

اوزیل 3 سال فوق العاده در رئال داشت در صورتی بسیار کمتراز کاکای نیمکت نشین می گرفت.

2.ترس از رقابت:

اوزیل در حالی به رئال اومد که همه کاکا را بازیساز اصلی رئال می دانستند ولی مسعود با قدرت جنگید و جایگاه خود را تسبیت کرد ولی رقابت با ایسکو رقابتی بی عدالت بود بازیکن تازه وارد رئال به اوزیل ترجیح داده شد و بی دلیل پست اوزیل تغییر کرد

اوزیل چند بار مصاحبه کرد و گفت که در این پست راحت نیست ولی این فقط باعث نیمکت نشینی او شد

پرز با شعار اسپانیایی تر شد ایسکو را خرید و او را به اوزیل ترجیح می داد

البته بنده به شخثه ایسکو را دوست دارم و براش آرزوی موفقیت می کنم

3.زن باز بودن!:

بیرون آمدن این خبر از قول پرز بدترین توهین به مسعود و تیر خلاص او بود

من قصد رد این موضوع را ندارم چون اطلاعی ندارم فقط به نظر من این ایراد بسیار احمقانه است در فرهنگی که مشکلی با این موضوع نداره مگر این این که بر روی عملکرد بازیکن تاثیر گذار باشد که بنده تاثیری ندیدم

 

اوزیل که آمار او گویای بزرگی این بازیکن است را میتوان برتر از بازیکنی چون اینیستا رقیب خود در بارسا دانست

برای اثبات این موضوع کافیست که به آمار زیر توجه کنید:

در این آمار نکته قابل توجه بیشار بودن گل های اوزیل است در حالی که بسیاری این را به عنوان نقطه ضعف مسعود بیان می کنن.

البته باید به این نکته اشاره کرد که افتخارات اینیستا با اوزیل قلبل مقایسه نیست که این خود ارزش آمار اوزیل را دوچندان میکنه:

 

 

پرز قبل از این نیز حماقت خود را در فروش بازیکنانی چو ماکه له له ، اسنایدر و روبن و ... و همچنین اسطوره هایی چون هیرو ، رائول و گوتی نشان داده بود

اسنایدر در اینتر تبدیل به مدعی اصلی توپ طلا تبدیل شد که به خاطر محوبیت مسی توپ طلا از اسنایدر دور شد

مورینتس فصل بعد اط جدایی آقای گل چمپیونزلیگ شد

بازی های روبن بدون شرح است

فروش ماکه له له سال ها میانه زمین را دچار مشکل کرد

 

یکی دیگر از ویژگی های دوست داشتنی اوزیل مسلمان بودن اوست که او را فارق از رئالی بودن تبدیل به بازیکنی محبوب برای ما مسلمانان کرده است

اوزیل که از خانواده ایی ترکیه ایی است آیین خود را فراموش نکرده است و همیشه قبل از ورود به زمین سوره حمد و توحید را می خواند و همچنین روزه های خود ار در ماه مبارک رمضان میگیرد

در بازی برگشت سوپرکاپ بین رئال و بارسا که جنجالی میان اوزیل و ویا به وجود آمد که اوزیل علت آن را توهین ویا به اسلام بیان کرد که خبر آن را در زیر می بینیم:
«مسعود اوزیل» ستاره آلمانی و مسلمان باشگاه رئال مادرید دلیل عصبانیتش در دیدار برگشت سوپرکاپ اسپانیا و حمله به «داوید ویا» را اهانت این بازیکن بارسلونا به اسلام اعلام کرد.

وی که در در دقایق پایانی دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید بشدت خشمگین شده و قصد حمله به ویا را داشت ادعا کرد: «من عصبانی شدم، چون می‏خواستم از دینم دفاع کنم. داوید ویا به دین اسلام اهانت کرد.»

اوزیل که بازیکنی آرام و خوش‏اخلاق است آنقدر از اظهارات ویا عصبی و ناراحت شده بود که مهارش کار آسانی نبود و سرانجام نیز از بازی اخراج شد.

خبرگزاری اخلاص ترکیه هم در این زمینه اعلام کرد: مشاجره مسعود اوزیل و داوید ویا به سبب اهانة ویا به دین اسلام بوده است. این خبرگزاری از قول اوزیل نوشت: «ویا را زدم چون به دین من اسلام توهین کرد. این امری نیست که من آن را تحمل کنم».

اوزيل ادامه داد: «من در عمرم با کسی درگیر نشده‏ام. این بار هم به این دلیل با ویا درگیر شدم که وی به اسلام توهین کرد؛ کاری که از نظر هیچکس قابل قبول نیست».

در همین حال مجله معتبر فرانس فوتبال هم بداخلاقی ویا را تأیید کرد و نوشت: «تصاویر تلویزیونی مشخص می‏کند که در ابتدا ویا، اوزیل را زد و همین باعث شد تا این ستاره آلمانی خشمگین شود.»

با توجه به اینکه ویا در بارسونا با بازیکنان مسلمانی همچون «آبیدال»، «کیه تا» و «آفلای» هم‏بازی است باید ببینیم که عکس‏العمل وی چه خواهد بود.

از سوی دیگر انتظار می رود که داوید ویا و اوزیل به خاطر این درگیری با محرومیتی یک تا سه جلسه‏ای مواجه شوند و در صورتی که ویا صحبت‏های ضد اسلام یا نژادپرستانه بر زبان رانده باشد با محرومیت بیشتری مواجه خواهد شد. این امری است که اوزیل هم به آن اشاره کرد و گفت: «من در این درگیری هیچ گناهی نداشتم و به فدراسیون هم همین توضیحات را خواهم داد».

 

 

مسعود اوزيل تأکید کرد: «من چه در اسپانیا و چه در آلمان با برخورد خوب مردم مواجه هستم، اما رفتاری که ویا نشان داد برعکس این تعامل خوب اسپانیایی‏ها بود».

 

به هر حال اوزیل دیگر بازیکن توپچی هاست و باید به طرفداران این تیم تبریک گفت و آرزوی موفقیت برای اوزیل و صد البته

مادریسمو های اوزیل را همیشه دوست میدارند و پرز را نخواهند بخشید

کامل کاسیاس بازدید : 180 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (2)
در آخرين ساعات فصل نقل و انتقالات تابستاني بود كه اوزيل با قيمت 45 ميليون يورو به مدت پنج سال به آرسنال پيوست و تقريبا بيش از 90 درصد مادريديسموها از اين انتقال ناراصي و خشمگين بودند و به پرز و آنجلوتي توهينهاي زيادي كردند.من هم خيلي از اين انتقال متعجب شدم اما كمي فكر كردم و به اين نتيجه رسيدم كه اين تصميم بي دليل و با هدف كسب پول نبوده چون رئال مادريد امسال ركورد درآمد در يك تيم ورزشي را شكسته است.در همين راستا من هم دلايل خودم را براي اين انتقال بيان ميكنم:
1-شروع فوق العاده ايسكو:آنجلوتي در سه بازي ليگ نشان داد كه ايسكو را به اوزيل ترجيح ميدهد.او استعداد خود را در اين سه بازي نشان داد.به هرحال اين تصميم مربي بود و او حق دارد كه بازيكن مورد علاقه اش را انتخاب كند.اوزيل هم بايد براي رسيدن به اين تركيب و رقابت با ايسكو ميجنگيد و تلاش ميكرد.آنجلوتي از ايسكو خيلي تمجيد ميكرد و ميگفت"ايسكو خيلي خوب كار مي كند . انگار كه سالها در رئال مادريد بازي مي كرده است . حرفه اي و دقيق بازي مي كند . بازيكن بسيار خوبي است . " اين حرفهاي آنجلوتي در تمجيد از ايسكو بود . اما مربي در مورد اوزيل هرگز اين گونه صحبت نكرد .
2-سياست باشگاه: در اين فصل استفاده از آكادمي ،جوانگرايي و اسپانيايي تر تيم شدن بود كه هوادارن هم به آن تاكيد خاصي داشتند و خريد ايسكو،ايارا هم بر همين منوال بود.خريد ايسكو را زيدان توصيه كرده بود كسي كه رافائل واران را 19 ساله را به تيم آورد(همچنين گرت بيل) كه حتي باعث نيمكت نشيني په په،مدافع با تجربه پرتغالي شد.ابتدا پرز با داشتن اوزيل بي ميل بود اما آنجلوتي هم چراغ سبز نشان داد و بالاخره رضايت داد.ايسكو بهترين بازيكن تيم زير 21 سال اروپا و ليدر تيم لوپتگوي بود.از همان ابتداي پيش فصل فيكس بود و با درخشش خود مانع از نميكت نشيني خود شد.اين بازيكن در مالاگا موفق به دريافت جايزه پسرطلايي اروپا شد.
3-فاكتور سن:يكي از دلايل برتري ايسكو به اوزيل سنش بود.ايسكو سه سال جوانتر از اوزيل بود و جاي زيادي براي پيشرفت دارد و ميتواند سالها در اين تيم باشد.در حقيقت ايسكو در اين سن به عنوان ارزشمند بهترين بازيكن زير 21 سال اروپا رسيد اما علت پيوستن اوزيل فقط درخشش در چند بازي در جام جهاني 2010 بود.پس به نظر ميرسد ايسكو آينده دارتر هست. روند فوق العاده اش در مالاگا ، مسابقات زير 21 سال و آغاز كارش در رئال باعث شده كه به تيم بزرگسالان اسپانيا برسد .ويسنته او را به تيم ملي دعوت كرد حتي اينيستا هم به تمجيد از او گفت"‌بازيكني است كه در زماني اندك توانايي و كيفيت بي نظيرش را نشان داده است و اميدوارم به پيشرفتش ادامه دهد . آينده روشني دارد . بازيكن بسيار مهمي براي تيم ملي اسپانيا و رئال مادريد خواهد بود.
4-عدم ثبات: اوزيل بازيكني است كه در مورد كيفيتش ابهامی وجود نداشت اما هرگز بازيكن باثباتي نبود . در حقيقت نمي شد كه به مدت متوالي بهترين عملكردش را داشته باشد . گاهي در شب هاي بزرگ افت مي كرد و از نظر بدني در لحظات كليدي افت مي كرد.مثلا در اولترافورد به غير از پاس گلي كه داد در جريان بازي ضعيف كا ر كرد به حدي كه حتي مورينيو هم به او گفت :گند زدي به بازي. به هر صورت او بهتر از هر كسي مي داند كه بايد فراز و نشيب خودش را كم ميكرد ،‌به خصوص اگر حريف سرسختي مثل ايسكو مقابلش قرار گيرد .همچنين بازيكني بود كه بعد از دقيقه 70از لحاظ بدني كم مياورد.
4-پول: رئال حاضر بود كه قرارداد اوزيل را از سالانه 5 ميليون يورو به سالي 6.5 ميليون يورو برساند اما پدرش ، مصطفي طمع كرد و خواستار سالي 8.5 ميليون يورو شد . اتفاقي كه با خشم سران باشگاه همراه بود اگر باشگاه حس ميكرد اين بازيكن ارزشش را دارد حتما دستمزدش را زياد ميكرد مثلا دستمزد ژابي را بدون آنكه بازيكن چيزي بگويد بيشتر شد ،اين نشان از توجه باشگاه به عملكرد بازيكنان است . اين درحاليست كه مانوئل پلگريني ، مربي سابق مالاگا وقتي به سيتي رفته بود به شدت به دنبال ايسكو بود و حتي پيشنهادش از نظر مالي خيلي بالاتر بود اما ايسكو ، برنابئو را ترجيح داد و حتي در آن زمان مي دانست كه رقابت با اوزيل آسان نيست اما تن به رقابت داد تلاش كرد و نتيجه زحماتش هم ديد.
5-گلزني:يكي از نقاط ضعف اوزيل اين بود كه كم گل ميزد.در دو سال اول آمارش خيلي ضعيف بود حتي اولين باري كه در خارج از خانه گل زد در هفته پانزدهم ليگ و هشتمين بازي خارج از خانه اش بود كه در برابر رئال ساراگوسا در لاروماردا گل زد.در 71 بازي اولش فقط 10 گل زد. به طور متوسط در سال دوم حضورش هر 605 دقیقه یک گل زد.فقط در سال آخر با نه گل بهترين آمارش را برجاي گذاشت .سال قبل در بازي برگشت نيمه نهايي چمپيونزليگ هم رئال در بيست دقيقه اول سه موقعيت گلزني از دست داد كه بهترينش موقعيت اوزيل بود كه هم ميتوانست پاس دهد هم خودش خيلي راحت تبديل به گل كند اما ضربه اش را خيلي بد زد و بازي با نتيجه 2-0 به سود رئال به پايان رسيد و رئال حذف شد. اين درحالي بود كه اگر يك دقيقه ديگر بازي ادامه داشت رئال گل سوم را هم ميزد اما موقعيتي كه اوزيل خرابش كرد در دقيقه 15 بود.در فينال جام حذفي باز هم اوزيل يك موقعيت شبيه دروازه خالي را به نرمي زد و توپ را كورتورا گرفت . يكي از عوامل اصلي از دست رفتن اين دو جام اوزيل بود اما در نهايت تنها كسي كه زير سوال و اخراج شد مورينيو بود نه اوزيل.اما در رابطه با ايسكو قضيه متفاوت است .او نه تنها سه پاس گل داده بلكه چهار گل هم زده كه سه تايش در ليگ هست كه تاثير موثري در جدول داشت . مدتها بود كه رئال هافبك گلزني مثل ايسكو نداشت .او يك راهكار جديد براي رئال در زمان هايي است كه كريستيانو مهار مي شود. كاري كه هيگوائين و بنزما در سالهاي گذشته در انجامش ناتوان بودند . با ايسكو رئال راحت تر گل مي زند و در بازيهاي بسته ، بازيكن مالاگايي مي تواند يك راهكار باشد. حتي سال قبل در زمين مالاگا كه رئال 3-2 باخت پدرو سن مارتين تحليلگر بازيهاي تيم گفت كه رئال در آن بازي محو حركات ايسكو شده بود و ساختار رئال را به هم ریخته بود . پست اصلی او در میانه زمین بود اما همه جا دیده می شد . خدیرا را محو کرده بود ، اجازه کار را به ژابی نمی دادو.... پس ايسكو عملکردی داشته که فقط کسی می تواند از او انتقاد کند که بی طرف نباشد.
6-خانم بازي: روزنامه مادريدي ال موندو اخيرا گزارش داده بود كه مسائل شخصي و "خانم بازي " هاي اوزيل يكي از دلايلي بوده كه باشگاه رئال با رفتن اين بازيكن موافقت كرده است . اوزيل به محض پيوستن به رئال با نامزد قديمي خود ،‌آنا ماريا به هم زد و پس از آن انواع و اقسام مدل ها و زن هاي مختلف را تجربه كرد.حتي در اين مدت هم مورينيو و هم لوو از اين كه اين بازيكن بيش از حد درگير چنين مسائلي شده ناراحت بودند و فكر ميكردند كه اين بازيكن به زندگي عشقي خود بيش از فوتبال اهميت مي دهد . او در سه سال حضور در رئال ، چهار دوست دختر متفاوت داشت.حتي چند سال پيش عكسهايي از او در حال سيگار كشيدن گرفته شده بود كه البته منبع موثقي در اين مورد وجود ندارد.
7-ترس از رقابت:يكي از دلايل رفتن اين بازيكن اين بود كه نميتوانست با ايسكو رقابت كند و دوست داشت كه تحت هر شرايطي فيكس باشد.اين بازيكن هم مشكل ماريو گومز را دارد كه گفت دوست دارم فيكس باشم بدون اينكه رقيبي داشته باشم.در تيمي مثل رئال مادريد همه دوست دارند فيكس بشوند و براي رسيدن به تركيب ميجنگند اما اين بازيكن چند روز قبل از رفتنش ميگويد كه ميخواهم بمانم و رقابت كنم واز خريد بيل هم استقبال كرد اما چند روز بعد به آرسنال پيوست و گفت كه آنجلوتي به من اعتقاد نداشت.به نظر ميرسد كه اين بازيكن يا فكر ميكرد تيم براي او بازي ميكند كه دوست داشت حتي وقتي كسي بهتر از او هم بود باز هم فيكس شود يا اينكه خودش را با زيدان اشتباه گرفته بود البتهمشكلش فيكس شدن نبود اين بود كه در پستي بازي كند كه ايسكو هست. اما در بازي با گرانادا وقتي كه در دقيقه 65 با كاسميرو تعويض شد با چهره اي خشمگين از زمين خارج شد تا ناراحتي خود را نشان دهد . در زمان تعويضش حاضر نشد روي نيمكت بنشيند و مستقيما به رختكن رفت و حتي گفته شد پيش از اتمام بازي در اتوبوس بود.در بازي بعدي وقتي كه نيمكت نشين شد از كار آنجلوتي انتقاد كردند اما حقيقت اين است حركت اوزيل در آن بازي بي احترامي به مربي بود و از لحاظ حرفه اي اين كار درست نبود چون همه مربيان دوست دارند تصميماتشان مورد احترام قرار بگيرد و كارلو به درستي اوزيل را درستي تنبيه كرد. اگر آوردن رقيب به معني بي احترامي است ، حتما دي ماريا و خديرا بايد پرز را به باد فحاشي ميگرفتند . براي دي ماريا رقيب 90 ميليوني مثل بيل آورده شد و براي خديرا هم رقيب 40 ميليوني مثل ايارامندي اما بازيكني مثل ديماريا چون كه عاشق رئال بود و اين تيم را دوست داشت گفت كه در رئال ميمانم.خديرا هم براي گرفتن جايگاهش از ايارا و كاسميرو تلاشش را ميكند اما در نهايت اين مربي است كه بهترين تصميم را ميگيرد و بازيكن مود علاقه اش را انتخاب ميكند.
8-پدرش: ماجراي رفتن اوزيل از رئال در اواخر سال گذشته شروع شد. پدر اوزيل خواستار تمديد تا 2019 و افزايش دستمزد مسعود به سالي 7 ميليون يورو بود . اما باشگاه كاملا مخالف بود و برنامه اي براي چنين كاري نداشت . مصطفي اوزيل با ناراحتي برنابئو را ترك كرد و به دنبال تيم پرداخت. در اين مدت مصطفي مدام به پسرش مي گفت كه باشگاه قدرش را نميداند و بايد به رفتن فكر كند . اصرار مصطفي بالاخره نتيجه داد. فردی که در طول دوران بازی اوزیل نزدیک به او بوده گفته است :" او عاشق رئال بود اما پدرش توي گوشش چيز ديگري خوانده بود . خود مسعود هنوز نمي داند كه چه كار كرده است . اما به زودي خواهد فهميد و اشتباهش را درك مي كند . اميدوارم اشتباه كنم اما پدرش دوران فوتبالش را با اين تصميم تمام كرد . او مي توانست در رئال يك اسطوره باشد اما حالا بايد در آرسنال و با بازيكناني سطح پائين تر كار كند.حتي پدرش در مصاحبه اي به پرز حمله كرد و گفت كه او مرد شريفي نيست و به دنبال پول بيشتر است كه باشگاه هم در جوابش برايش اظهار تاسف كرد . آنجلوتي هم گفت كه هيچ كس اگر خودش نخواهد ، از رئال مادريد نمي رود،اين تصميم خودش بود كه با يك پيشنهاد خوب برود.
اما با تمام اين دلايل نكته عجيب اين بود كه اين بازيكن گفت كه حاضر بودم رايگان به آرسنال بپيوندم .باورم نميشد كه او همچنين حرفي زده باشد .واقعا با اين حرفش به غيرت مادريديسموايم برخورد كه بازيكني كه سه سال در رئال بوده و او را تبديل به يك ستاره كرد حداقل بايد كمي قدر شناس تر باشد و اين گونه به رئال توهين نكند.درخشش او در رئال حتي باعث شد كه يك خيابان در محله خانوادگيش در تركيه به نامش زده شود. اين حرف موجب ناراحتي اكثر مادريديسموها شد اما باز هم عده اي از اوزيليسموها گفتند كه چرا بيل هم همين حرف را زد؟وقتي از بيل در مورد قيمتش پرسيدند گفت: اين به من مربوط نيست . بين رئال و تاتنهام است . من حاضر بودم فقط با يك پني بيايم تا جامها را ببرم ، چمپيونزليگ را كسب كنم و بازيكن بهتري شوم.اين حرف اصلا در آن توهيني ديده نميشود اما اينكه بگويد رايگان هم به آرسنال ميرفتم توهين بزرگي به رئال بود .چطور آرسنال كه بهترين تيم لندن هم نيست را به رئال مادريد بهترين تيم تاريخ فوتبال ترجيح دادي؟فقط بخاطر پول؟بعد ميگويي كه ونگر به من زنگ زد و مرا متقاعد كرد .ونگر،هري پاتر نيست و نميتواند جادو كند. تويي كه هميشه از عشقت به اين تيم ميگفتي چه شد كه با يك تماس ناگهان نظرت عوض شد؟ وقتي چند تا از مصاحبه هاي قبلي اين بازيكن را ميبينم واقعا شك ميكنم كه شايد هم ونگر جادوگر باشد!
(رئال مادرید یک تیم اسطوره ایست. من در بهترین باشگاه جهان بازی می کنم. می خواهم که فوتبالم را در رئال مادرید تمام کنم ، آنها باشگاه شماره یک اسپانیا هستند. حضور در رئال مادريد ، موفق ترين باشگاه جهان، رويايي است. به پرز :‌آقاي مدير ، مي خواهم سالها در اين جا بمانم. زندگی‌ام در مادرید بی‌نقص است. مي توانم تصور كنم كه در رئال بازنشسته شوم.)
اينها فقط اندكي از ابراز علاقه اين بازيكن به رئال بود. در پايان سال اولش زماني كه يونايتد به اين بازيكن پيشنهاد ميدهد رضا فاضلي،وكيلش ميگويد: ممنون ، اما اوزيل در رئال مادريد خيلي راحت است . هيچ راهي نيست. سپس به خود اين بازيكن تمايل يونايتد را اطلاع مي دهد و بازيكن آلماني مي گويد : از رئال مادريد تكان نمي خورم پس به نظر ميرسد كه بخاطر پول نظرش عوض شده است چون اگر قرار بر احترام باشد چطور تيمي مثل آرسنال كه مدعي اصلي جام نبردن است چيزي به او چيزي مي دهد كه در پر افتخار ترين باشگاه تاريخ به او داده نشده است.حتي فرناندو پارامو هم گفت :اوزيل لياقت رئال را نداشت.اين در حاليست كه شماره 10 در تاريخ رئال بر تن بازيكنان بزرگي مثل همچون فيگو،پوشكاش،لائودروپ و سيدورف بود.
مسلما با وجود او به جواهري مثل خسه كمتر توجه ميشد.وقتي كه رئال رقم فسخ قراردادش را 200ميليون اعلام ميكند يعني روي اين بازيكن حساب ويژه اي باز كرده است.اما باز هم عده اي از اوزيليسموها گفتند كه در غياب ايسكو چه كسي جايگزين اين بازيكن ميشود؟فكر كنم كساني كه اين حرفها را ميزنند دعا ميكنند تا ايسكو مصدوم شود .به نظرم مودريچ ميتواند كاري كند كه خلا او حس نشود.در پستي كه الان مودريچ هست ايارمندي احتمالا فيكس ميشود چون وقتي رئال 39 ميليون براي اين بازيكن ميدهد يعني ميخواهد او را جايگزين ژابي كند كه 32 سال سن دارد.در پست بعدي خديرا و كاسميرو هستند كه دومي پديده پيش فصل رئال شد .پس اين بازيكن ميتواند در غياب ايسكو در آن پست بازي كند .حتي هواداران وقتي كه ايسكو مصدوم شده بود خسه در نظرسنجي بيشتر از مودريچ راي آورد البته كمي هم تصميم احساسي بود. بيل هم توانايي بازي در آن پست را دارد پس نبايد نگران باشيم .وقتي در فينال چمپيونزليگ ايسكو پاس گل بدهد ديگر كسي از اوزيل صحبت نميكند.پس تصميم پرز در فروش اوزيل نه تنها اشتباه نبوده بلكه يك تصميم كاملا هوشمندانه را گرفت چون اگر در نيم فصل يا فصل بعد اين كار را ميكرد با توجه به بازي نكردنش افت ميكرد و اين روي قيمتش هم تاثير زيادي ميگذاشت
کامل کاسیاس بازدید : 159 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

دلم براي بارسايي ها خيلي مي سوزد . آخي ... بيچاره ها ! چند ماه بود كه دلشان را صابون زده بودند . خيال مي كردند كه كريستيانو حاضر به تمديد نيست و پرز با خريد بيلبراي رفتن "سي آر 7" آماده مي شود . اما زهي خيال باطل . يكشنبه همه اوهاماتشان رنگ باخت . 
كاتالان ها چشم از تقويم بر نمي داشتند . هر روز كه سپري مي شد ، تقويم را با خوشحالي ضربدر مي زدند ، چرا كه خيال مي كردند كه در حال شمارش معكوس براي پايان دوره كريتسيانو در رئال هستند تا ناچار نباشند كه در نيوكمپ ، توسط ستاره پرتغالي مورد عنايت قرار گيرند . اما خيالاتشان خام بود .
بامداد يكشنبه بود كه خبر جادويي به گوش رسيد . خبري كه شايد لحظاتي تلخي فصل گذشته ، بي مهري ها به كاسياس ، فروش نابهنگام اوزيل و ... را از خاطرمان برد و مستي سرخوشانه اي به وجودمان وارد ساخت . بالاخره كريستيانوي متعصب با رئال مادريد تمديد كرد . به قول خودش تا زماني كه عضلاتش ناي دويدن داشته باشند ، در خدمت رئال خواهد بود . سالهاي اوجش را در رئال خواهد گذراند و پس از آن اگر دلش خواست ،‌مي تواند قراردادهاي ميليوني را با تجار عرب يا روس ببندد و توشه بازنشستگي خود را جمع كند .
دلم براي اهالي كاتالونيا بدجوري كباب است . بيچاره ها خواب خوش ندارند . تا شب ها چشم بر هم مي گذارند ، كابوس مي بينند . كابوسي به نام "رونالدو-بيل " . كابوسي كه اين روزها در اين ايالت شيوع پيدا كرده است و لرزه بر اندام آبي و اناري پوشان انداخته است . كريستيانو چهار سال كابوس شب هايشان بود و حالا يك ولزي نيز به او محلق شده است .
بارسايي ها چاره اي جز ديدن كابوس هاي دردناك براي تيمشان ندارند . مي توانند از حالا روزي را ببينند كه كريستيانو از يك جناح مقابلشان دبل مي كند و گرت بيل از جناحي ديگر . تازه اين پايان كار نيست . دي ماريا روي نيمكت منتظر نشسته تا وارد شود ، در محوطه جريمه شان تو سر توپ بزند تا پويول اسطوره ايشان به ناچار با پاهايش زاويه 180 درجه باز كند .
رئال جايي است كه بهترين ها انتخابش مي كنند . كريستيانو قيد دستمزدهاي بالاتر موناكو ، پي اس جي و سيتي را مي زند تا به زعم خودش در "‌قله " فوتبال جهان بماند . گرت بيل ، ستاره ولزي كه عكسش با پيراهن رئال در سن 9 سالگي نشان از عزم راسخش براي پيوستن به رئال داشت ، قيد دستمزد سالانه 10 ميليوني پي اس جي را مي زند چرا كه او هم عاشق ايستادن روي "قله " است نه استراحت در علفزارهاي تازه به دوران رسيده .
رئال جاي كلاهبردارهايي كه مي دزدند و با وقاحت تمام دزدي خود را گردن ابوي گرامي مي اندازند نيست . رئال جاي جوجه هايي كه به زور رنگش كردند و تاج مصنوعي روي سرشان گذاشتند تا به اسم " خروس " به بقيه قالبشان مي كنند ، نيست . بازي كردن در رئال لياقت مي خواهد . لياقتي كه برخي مثل فيگو در دوران بازيگري آن را پيدا مي كنند و برخي ديگر هم عمرشان كفاف نمي دهد تا لايقش شوند .
طوفان در راه است . كريستيانو پنج سال ديگر ، در نيوكمپ طوري راحت بازي مي كند كه گويي در زمين تمرين والدبباس بازي مي كند . شايد تنها راه تاتا براي نجات ، استفاده از دفاع اتوبوسي و چپاندن 11 بازيكن در محوطه جريمه باشد . چرا كه در غير اين صورت ، 11-1 ديگري در راه خواهد بود . اين بار دوره " سياه و سفيد " نيست كه بتوانيد تصاوير را جعلي بخوانيد و قسر در برويد . اين بار طوفان جوري شما را در هم خواهد نورديد كه تا مدتها آش و لاش خواهيد بود . انتخاب با خودتان است : يا دفاع اتوبوسي را آماده كنيد يا به يغما برويد ...!



کامل کاسیاس بازدید : 174 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)

http://estaticos01.marca.com/imagenes/2013/09/18/futbol/equipos/real_madrid/1379520865_extras_noticia_foton_7_0.jpg

گرت بيل خوشحال به نظر مي رسد . وي پس از اولين بازي اروپايي خود در صفحه توئيترش نوشت :" بازگشت به چمپيونزليگ با يك پيروزي بي نظير بود . مهم است كه شروع خوبي در اين تورنمنت داشته باشيم . "
او عكسي از خودش نيز منتشر كرد و نوشت :" چشم انداز بي نظير از برنابئو ، خانه جديد من . "

کامل کاسیاس بازدید : 147 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)
ايكر كاسياس بالاخره با يك خبر خوب مواجه شد . مصدوميت كمرش در مقابل گالاتاسراي جدي نيست و به گفته خودش در زمان خروج از لاموراخا ، "فقط يك مصدوميت جزئي " است . 
كادر پزشكي هنوز چيزي اعلام نكرده است اما به نظر نمي رسد كه مشكل حادي وجود داشته باشد .

کامل کاسیاس بازدید : 153 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)
رئال مادريد آنجلوتي با ارائه يك بازي منسجم ،‌توانست كه گالاتاسراي را در زمين خودش در هم بكوبد و با نتيجه شش بر يك پيروز شود . 
براي درك اهميت پيروزي رئال مادريد آنجلوتي در استانبول ، كافي است كه بازي پنج ماه پيش را به ياد بياوريم . زماني كه مورينيو خدا خدا مي كرد كه تيمش گل چهارم را در همين استاديوم علي سامي ين نخورد و از چمپيونزليگ اوت نشود . اين بار تيم كارلتو يك بازي منسجم و جسورانه را ارائه داد و ترك ها را در زمين خودشان در هم كوبيد .
رئال كه در اين بازي به سبك چلسي لباس پوشيده بود ، با ارائه يك بازي هجومي و جسورانه توانست كه گالاتاسراي را در هم بكوبد . دو گل بنزما ، سه گل كريستيانو و يك گل ايسكو كافي بود تا رئال در استانبول آتش بازي به راه بياندازد .
تيم آنجلوتي در نيمه اول حساب شده بازي كرد . گالاتاسراي با حمايت هوادارانش بازي را طوفاني شروع كرد . ايكر يك سوپر واكنش داشت اما با بدشانسي و توسط راموس مصدوم شد تا زمين را ترك كند . پس از تعويض شدنش ، ديگو لوپز هم روي يك كرنر به سختي توپ را مهار كرد و به نظر مي رسيد كه شب سختي در انتظار رئال باشد .
اما اين حركت حساب شده و دقيق ايسكو بود كه شرايط بازي را عوض كرد . "‌پسر طلايي اروپا " ، روي ارسال تماشايي دي ماريا ، استپ كرد و بدون اين كه مكث بيهوده اي داشته باشد ، با ضربه اي فني و دقيق دروازه گالاتاسراي را گشود . هر چند كه دقايقي قبلش اگر داور كمي منصف تر بود ، مي توانست پنالتي روي كريستيانو را بگيرد تا رئال زودتر از فشار خارج شود .
به هر صورت رئال مادريد نيمه اول را فرصت طلبانه به اتمام رساند . با تنها موقعيت جدي اش به گل رسيد و بازي را به طور نامحسوس تحت كنترل داشت . از طرفي مصدوميت دروگبا ، ستاره ساحل عاجي گالاتاسراي در پايان نيمه اول نيز نقش مهمي در ادامه بازي داشت .
گالاتاسراي در نيمه دوم كاملا آشفته به نظر مي رسيد . رئال نبض بازي را در اختيار داشت تا اين كه روي اشتباه خط دفاعي تيم تركيه اي در پاس به عقب دادن ، توپ به دي ماريا رسيد . ال فيدئو توپ را براي بنزما انداخت تا كريم با استارتي خوب ، با موسلرا تك به تك شود و با ضربه اي دقيق و نرم ،‌گل دوم بازي را به ثمر برساند .
پس از اين گل ، گالاتاسراي مي خواست با يك بازي احساسي شرايط را عوض كند اما اين به ضرر خودشان شد . چيزي نگذشت كه دي ماريا روي سومين گل رئال را هم تاثير گذار شد . با يك فرار عالي ، موسلرا را جا گذاشت ، توپ را روي دروازه خالي گالاتاسراي فرستاد و روي چند رفت و برگشت بالاخره اين كريستيانو بود كه دروازه خالي حريف را گشود . ايسكو پاس اين گل را داد .
پس از آن نوبت بيل بود كه وارد زمين شود و روي دو گل بعدي رئال اثر بگذارد . روي گل چهارم ، او ارسال كرد و روي ريباند ، كريستيانو با ضربه اي دقيق زننده گل پنجم بود . روي گل پنجم نيز او استارت زد ، توپ به كريستيانو رسيد و او توپ را روي خط دروازه براي بنزما فرستاد تا بازيكن فرانسوي گل بعدي خود را بزند . هر چند كه ديگو لوپز نيز دقايقي بعد هنر خود را در ناتواني در كلين شيت نشان داد و همچون مجسمه ايستاد تا اوموت بولوت تك گل گالاتاسراي را بزند .
اما اين پايان كار نبود . شاهكار بازي در دقيقه 91 رخ داد . كريستيانو رونالدو ، بازيكن رويايي فوتبال جهان ، تمديد قراردادش با 2018 با رئال را با يك سوپرگل جشن گرفت . لحظه اي كه يكي از به ياد ماندني ترين گلهاي سالهاي اخير فوتبال جهان را به ثبت رساند . پاس كريستيانو در گوشه محوطه جريمه گالاتاسراي به او رسيد . سه بازيكن در مقابلش بودند . اما او باكي نداشت . يك تنه هر سه شان را با يك دريبل تماشايي محو كرد و با يك شوت محكم ، موسلرا را تسليم كرد، يك گل باور نكردني به ثمر رساند تا دنيا را مقهور خود كند .
مسلما اين بازي رعشه بر جان همه تيمهاي چمپيونزليگ انداخت . كريستيانوي رويايي سه گل زد و يك پاس گل داد . دي ماريا دو پاس گل داد . بنزما دو گل زد و يك پاس گل داد . ايسكو يك گل زد و يك پاس گل داد . بيل يك پاس گل داد . اين همان خط حمله ايست كه دنيا را مقهور خود مي كند . مسلما رئال قطاري است كه منتظر نخواهد ايستاد . حالا كه اوزيل رفته ، خللي در تيم به وجود نيامده است . رئال راهش را مي رود و سنگ ها را به راحتي از سر راهش بر مي دارد .شهر ليسبون ، ميزبان فينال چمپيونزليگ ، بايد از همين حالا آماده ميزباني از رئال باشد ...

کامل کاسیاس بازدید : 197 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)
 گرت بيل قرار است كه صاحب ويلاي اوزيل شود . در حقيقت ستاره ولزي در حا مذاكره است تا در همان خانه اي در محله لاموراخال اقامت كند كه ستاره آلماني در آن اقامت مي كرد . 
گرت از سويي اعلام كرده است كه نمي خواهد اين خانه مبله باشد و ترجيح مي دهد كه اثاثيه منزلش را بر اساس سليقه خودش بچيند .

کامل کاسیاس بازدید : 215 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)
رئال مادريد آنجلوتي در ال مادريگال در شبي كه مثل سه بازي قبلي خود در لاليگا زيبا بازي نمي كرد ، نتوانست پيروز شود و تن به تساوي داد . 
زوج كريستيانو - بيل ،‌آقايي خود را با گلزني در ال مادريگال آغاز كردند اما اين هم كافي نبود تا تيم بي برنامه آنجلوتي بتواند نتيجه اي بهتر از تساوي را بگيرد . تيمي كه خط دفاعش شباهت زيادي به "پنير سوئيسي داشت . مشكلي كه مشخص نيست با توجه به اصالت ايتاليايي آنجلوتي و اين كه از سرزمين كاتاناچيو برخاسته است ، اين قدر مشهود است .
در نيمه اول رئال مادريد چندان زيبا بازي نكرد و شايد فقط جايگيري خوب گرت بيل بود كه توانست جلوي شكست نخوردن رئال را بگيرد . عملكرد ضعيف زوج راموس - په په ، به خصوص مدافع پرتغالي باعث شده بود كه خط دفاع رئال تبديل به يك اتوبان شود . مهاجمان ويارئال هر چه خواستند ، با رئال مادريد كردند و كم دقتي مهاجمانشان بود كه مانع از آن شد كه بيشتر گل بزنند .
روي يكي از اين اشتباهات ، په په كه آفسايد را پر كرده بود ، به كاني ، بازيكن ويارئال پاس گل داد تا مهاجم زير دريايي هاي زرد ، بتواند كه دروازه ديگو لوپز را بگشايد . در طول نيمه اول عملكرد ضعيف ايارامندي مشهود بود و هنوز كه هنوزه كسي نمي داند انگيزه باشگاه از تبديل كردن او به گرانقيمت ترين اسپانيايي تاريخ باشگاه چيست . گل گرت بيل نيز در دقايق پاياني نيمه اول روي نفوذ فوق العاده كارواخال به ثمر رسيد كه پاس او به گرت بيل رسيد و ستاره ولزي با جايگيري خوبش گل بعدي را زد .
رئال نيمه دوم را ملايم شروع كرد اما حضور دي ماريا و خديرا به نظر مي رسيد كه جريان بازي را عوض كند . بالاخره ستاره پرتغالي كه به پست اصلي خود برگشته بود و به نظر مي رسيد حساس رحتي مي كند ، يك استارت عالي زد و پس از ريباند شوت بنزما ، در موقعيتي مناسب دروازه حريف را گشود .
اما اين پايان كار نبود . جيوواني دوس سانتوس شوتي را روانه دروازه رئال كرد كه توپ از زير دست ديگو لوپز وارد دروازه رئال شد . فرق يك دروازه بان خوب و يك دروازه بان اسطوره اي را شايد بتوان در همين معدود صحنه ها دانست . ديگو لوپزي كه هم در نيمه اول و هم در نيمه دوم چند واكنش خوب داشت ، روي اين صحنه ضعيف عمل كرد ، صحنه اي كه اگر مهار مي شد ، با توجه به اين كه رئال در آن لحظات سوار بر بازي بود ، مي شد جريان بازي عوض شود . درست مثل بازي يك سال پيش در نيوكمپ كه توپگيري ايكر از مسي ، بازي را عوض كرد و رئال را به قهرمان مبدل كرد .
در دقايق پاياني بازي به نظر مي رسيد كه رئال رو به فوتبال احساسي يا به عبارت بهتر " بكش زيرش " آورده است كه اين تاكتيك هم جواب نداد تا آنجلوتي اولين امتيازاتش را در بازيهاي رسمي در رئال از دست بدهد .
مسلما آنجلوتي بايد اين روزها همه تمركزش را روي ترميم خط دفاعي بگذارد . چنين خط دفاعي مسلما در استانبول مي تواند بلاي جان خود رئال باشد . هر چند كه باز هم رئالي ها مي توانند آسوده باشند چرا كه ايكر مقدس در چارچوب دروازه مي ايستد . بنزما در اين بازي نيز عملكرد محوي داشت تا مشخص نشود كه چرا پرز به جاي حل كردن اولويت هاي خريد هاي رئال در تابستان كه يك مهاجم ششدانگ و يك مدافع وسط درجه يك به عنوان جايگزين په په باشد ، رو به خريد بازيكن متوسطي مثل ايارامندي آورده بود .

کامل کاسیاس بازدید : 175 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)
مطبوعات كاتالونيا از تصميم دل بوسكه مبني بر نيمكت نشين كردن والدس و استفاده از كاسياس مقابل فنلاند حسابي سوخته اند و تيترها و مقالاتشان هم اين را نشن مي دهد . 
ايكر در مقابل فنلاند باز هم سوپر واكنش داشت وشايستگي هايش را نشان داد . اما مطبوعات كاتالونيا نمي تونند چشم از حسادت بر دارند و از دل بوسكه به اين خاطر كه از ايكر كه در رئال نيمكت نشين است ، استفاده كرده انتقاد كردند . اسپورت تيتر گل درشت " بي عدالتي "‌را انتخاب كرد . مطبوعات كاتالونيا طوري از ايكر حمايت مي كنند كه انگار نه انگار همين چند ماه پيش پس از امتناع والدس از تمديد ، او را زير باد انتقاد و فحش گرفته بودند .
اين در حاليست كه در نظرسنجي آس ، 68 درصد از شركت كنندگان از فيكس شدن كاپيتان در مقابل فنلاند حمايت كردند .

کامل کاسیاس بازدید : 146 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)
رفتن اوزيل از رئال تعجب خيلي ها را بر داشت . مسعود بارها و بارها گفته بود كه از حضور در مادريد راحت است و هدفش بازنشستگي در رئال است اما در نهايت راه استاديوم امارات شد . 
اما حقيقت اين است كه ماجراي رفتن اوزيل از رئال در اواخر سال گذشته كليد خورد . پدر اوزيل خواستار تمديد تا 2019 و افزايش دستمزد مسعود به سالي 7 ميليون يورو بود . اما باشگاه كاملا مخالف بود و برنامه اي براي چنين كاري نداشت . مصطفي اوزيل با ناراحتي برنابئو را ترك كرد و به جستجو در بازار نقل و انتقالات پرداخت . 
در اين مدت مصطفي مدام به پسرش مي گفت كه باشگاه به او ارزش نمي گذارد و بايد به رفتن فكر كند . اصرار مصطفي بالاخره نتيجه داد . يكي از اطرافيان مسعود مي گويد :" او عاشق رئال بود اما پدرش توي گوشش چيز ديگري خوانده بود . خود مسعود هنوز نمي داند كه چه ار كرده است . اما به زودي خواهد فهميد و اشتباهش را درك مي كند . اميدوارم اشتباه كنم اما پدرش دوران فوتبالش را با اين تصميم تمام كرد . او مي توانست در رئال يك اسطوره باشد اما حالا بايد در آرسنال و با بازيكناني سطح پائين تر كار كند . "
توماس مولر نيز گفت :" مي دانم كه اوزيل ، رئال مادريد را خيلي دوست داشت اما شرايط خيلي سريع عوض شدند . رئال در اين تابستان با مربي جديد و بازيكنان جديد مي خواست تيمي براي قهرماني سازد اما ناگهان اوزيل جدا شد . به هر حال اميدوارم كه اوزيل موفق باشد . "

کامل کاسیاس بازدید : 157 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (1)
مسعود اوزيل ، ملي پوش آنجلوتي يكي از دلايل پيوستنش به آرسنال را بي اعتمادي آنجلويت دانست و گفت :" در روزهاي اخير حس كردم كه نه مربي و نه مسئولان ديگر تيم به من اعتقاد نداشتند . "
وي افزود :" اما آرسنالي ها گفتند كه به من اعتقاد داشتند . " كه اشاره اش به تماس تلفني با آرسن ونگر ، مربي آرسنال است . وي در مورد دوره اش در برنابئو گفت :"‌تا آخرين لحظه حمايت هوداران را حس مي كردم . وقتي شنيدم هزاران هوادار مي خواستن د فروخته نشوم ، حس عجيبي داشتم . خيلي ناراحت شدم اما فوتبال همين است . فقط مي توانم از حمايتي كه تا آخرين لحظه از من داشتند ، تشكر كنم . "
مورينيو ، مربي چلسي نيز پس از اين انتقال گفت :" مسعود اوزيل بازيكن بي نظيري است . هيچ بازيكني شبيه به او نيست . حتي كپي ضعيف او هم وجود ندارد . بهترين شماره 10 دنياست . همه شيفته او هستند . كمي شبيه به فيگوست و كمي شبيه به زيدان . "

کامل کاسیاس بازدید : 132 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)
موج مادريديسمو ستيزي و حسادت به پر افتخار ترين باشگاه جهان پس از خريد بيل دوباره به راه افتاده است . هر كسي از راه مي رسد ، از سر حسادت هم كه شده كنايه اي به پيوستن بازيكن ولزي به رئال مي زند . 
جوزف بلاتر ، مدير يوفا اولين كسي است كه به انتقاد از قيمت 91 ميليوني بازيكن ولزي مي پردازد و مي گويد :"‌ترديد دارم . ترديد دارم كه او چنين قيمتي بيارزد . ترديد دارم اما نمي توانم دخالتي داشته باشم . "
بلاتر ادامه داد :"‌بسياري شايد بگويند كه حالا كشورها در فقر بسر مي برند اما حقيقت اين است كه در فوتبال هميشه وجود دارد . در بازار نقل و انتقالات هزينه ها انجام مي شوند و ما نمي توانيم دخالتي داشته باشم . " وي همچنين در مورد جذابيت هاي فوتبال گفت :"‌وقتي يك شخصي يك جنس ميليوني را مي خرد ،‌آن را در ويترين مي گذارد تا آسيب نبيند اما يكي مثل كريستيانو بايد هفته اي دو بار در استاديوم بازي كند . "

بيرهوف :" چنين ارقامي قابل درك نيست "
اوليوير بيرهوف ، مدير اجرايي تيم ملي آلمان نيز سه شنبه از قيمت بازيكن ولزي انتقاد كرد و گفت :" برايم اين ارقام قابل درك نيستند . بايد قوانيني در فوتبال گذاشته شود كه اين ارقام باعث فروپاشي بازيكنان كوچك نشوند . "
بيرهوف گفت كه بايد باشگاه ها در فوتبال عرف ها را رهايت كنند هر چند كه از اين كه اين پول در دنياي فوتبال باقي مانده ابراز خرسندي كرد و گفت :" مسلما من اگر در تاتنهام بودم از فروش بيل به رئال مادريد با چنين قيمتي خوشحال مي شدم . "

استاندار گاليشيا :" بيل به اندازه دو دهم مردم ما خرج داشته است !"
آلبرتو نونيز فيخو ، روز سه شنبه به انتقاد از قيمت بيل با رقمي كمتر از صد ميليون يورو پرداخت و گفت :" من يك هوادار ساده فوتبال هستم اما برايم قابل درك نيست كه يك بازيكن به اندازه بيست درصد كل مردم استان ما هزينه داشته باشد، يعني 100 ميليون يورو . "
اين سياستمدار افزود :" نمي توانم درك كنم كه يك بازيكن به اندازه بودجه كل يك باشگاه لاليگايي بي ارزد . ما هواداران ساده فوتبال نمي توانيم برخي چيزها را درك كنيم . "

سانچيس :"‌بيل بايد با قيمتش سر كند "
سانچيس نز در مورد قيمت بيل صحبت كرد و گفت :" او بايد با قيمتش زندگي كند چرا كه تا زماني كه شايستگي هايش را نشان ندهد در مورد اين قيمت صحبت مي شود . آسان نيست چرا كه قيمت بسيار بالايي هزينه شده است . به نظرم او بايد سعي كند كه اين قضيه اثري رويش نگذارد . "
وي در مورد فروش اوزيل گفت :" از نظر ورزشي هيچ مفهومي ندارد اما از نظر ورزشي مي توان آن را با خريد بيل توجيه كرد . "

کامل کاسیاس بازدید : 203 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (1)
بامداد سه شنبه بود كه گراينت هيوز ، خبرنگار اسكاي اسپورتز خبر حضور پيوستن اوزيل به آرسنال را تائيد كرد . اين خبر با واكشن بسيار مثبت هواداران آرسنال و بازيكنانشان همراه بود . اما در رئال اين خبر خيلي ناراحت كننده بود . در نظرسنجي آس ، 67 درصد از شركت كنندگان با فروش اوزيل مخالف هستند . فقط 33 درصد با فروش او مخالف هستند . در مراسم معارفه بيل ، 30 هزار هوادار خواستار ماندن اوزيل شدند اما پرز به آنها هيچ اعتنايي نكرد و به آنها فرمان داد كه اكت شوند . 
سرجيو راموس گفت :" اوزيل بازيكن بزرگي است . بي نظير و متفاوت است . اگر دست من بود ، از آخرين نفراتي بود كه از تيم مي رفت اما باشگاه تصميم مي گيرد ، نه من . " و عكسي از خودش با پيراهن بازيكن الماني منتشر كرد . آربلوا نيز گفت :"‌يكشنبه وداع كرد اما فكر كردم شوخي مي كند . هيچ كس مثل او نيست . رفتنش براي هواداران مشكل است ، چون دوستش داشتند . " ايسكو ، رقيب ابزكين آلماني هم گفت :" گفته بود كه مي ماند ، تعجب كردم . " مورينيو نيز تاكيد كرد :"‌اوزيل بهترين شماره ده دنياست . "
باشگاه سعي كرد تقصير را گردن آنجلوتي و خود اوزيل ببياندازد . بازيكن آلماني خودش گفت :"‌در روزهاي اخير حس كردم كه مربي به من اعتقاد ندارد . ناراحت شدم اما فوتبال همين است . از حمايت هواداران ممنونم . " اما بيلد تاكيد كرد :" خود رئال بود كه به آرسنال فشار آورد . " تا به نقش پرز اشاره كند . خديرا نيز گفت :"‌برايم عجيب نبود . قبلش به من خبر داده بود . "
بازيكنان آرسنال مثل كاسورلا ، پودولسكي ، ويلشر ، چمبرلين و رمسي استقبال گرمي ز حضور داشتند . مو فرح ، قهرمان المپيك نيز از اين انتقال حمايت كرد چرا كه يك آرسنالي است .
در رئال اما بحث هاي شديدي در شبكه هاي اجتماعي به راه افتاد . بسياري اين اتفاق را با فروش ردوندو توسط پرز در سال 20000 مقايسه كردند . در سال 2009 نز پرز تصميم به فروش روبن و اشنايدر گرفته بود . ده ماه بعدش روبن و اشنايدر به فينال جام جهاني و فينال چمپيونزليگ رسيدند .
مطبوعات آلمان با انتقاد شديد اللحن از پرز نوشتند :"‌اوزيل از سيرك مادريد فرامو كرد . ونگر بهتر هنر اوزيل را مي فهميد . " اوليوير بيرهوف نيز به انتقاد از روش رئال پرداخت و اوزيل را براي فوتبال انگليس مناسب تر دانست .

تعداد صفحات : 121

درباره ما
آیدی نیمباز=*iker...casillas* شماره پیامک09393053332
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    لینک دوستان
  • خرید گیفت کارت پی اس ان 20 دلاری ارزان
  • فرش 1000 شانه
  • ليست استخدامي کشوري
  • سرور مجازی آلمان
  • پایان نامه ارشد
  • خرید فیلتر شکن
  • خرید گیفت کارت گوگل پلی 5 دلاری
  • چاپ کاتالوگ و بروشور
  • خرید جم کلش رویال
  • جی پی اس گارمین
  • دستگاه cnc چوب
  • پایان نامه علوم سیاسی
  • طراحی سایت|بهینه سازی سایت|طراحی وب سایت
  • صرافی ایرانی
  • خرید جم کلش رویال
  • خرید جم کلش
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • کلش رویال
  • طراحی سایت
  • ثبت آگهی رایگان
  • دانلود پروژه و پایان نامه
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود فیلم
  • دانلود مقاله
  • دانلود مقاله
  • دانلود مقاله
  • خريد لباس زنانه
  • دانلود جدید ترین آهنگ ها
  • تصفیه آب معصومی
  • عکس نوشته عاشقانه
  • خرید ساعت مچی
  • دانلود آهنگ جدید
  • فراسیون
  • دانلود فیلم و موزیک ویدیوی هندی
  • فروش آپارتمان
  • تراکتور کمباین نیوهلند
  • تشک
  • خرید اینترنتی لباس زنانه
  • تور لحظه آخری
  • تور کیش
  • دستگاه بسته بندی
  • تشریفات
  • دانلود آهنگ جدید
  • خرید بازی
  • فروش دوربین مداربسته
  • ترخیص کالا از گمرک
  • شرکت حفاظتی و مراقبتی
  • *real*
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
  • چهارشنبه 25 مرداد 1396
  • يکشنبه 21 خرداد 1396
  • چهارشنبه 17 خرداد 1396
  • پنجشنبه 19 اسفند 1395
  • چهارشنبه 04 اسفند 1395
  • دوشنبه 02 اسفند 1395
  • چهارشنبه 22 دی 1395
  • سه شنبه 07 دی 1395
  • پنجشنبه 02 دی 1395
  • دوشنبه 29 شهريور 1395
  • يکشنبه 23 خرداد 1395
  • پنجشنبه 20 خرداد 1395
  • سه شنبه 11 خرداد 1395
  • سه شنبه 22 دی 1394
  • دوشنبه 21 دی 1394
  • يکشنبه 20 دی 1394
  • شنبه 19 دی 1394
  • جمعه 18 دی 1394
  • چهارشنبه 16 دی 1394
  • دوشنبه 06 آبان 1392
  • شنبه 04 آبان 1392
  • سه شنبه 16 مهر 1392
  • دوشنبه 15 مهر 1392
  • دوشنبه 01 مهر 1392
  • شنبه 30 شهريور 1392
  • پنجشنبه 28 شهريور 1392
  • يکشنبه 24 شهريور 1392
  • يکشنبه 17 شهريور 1392
  • پنجشنبه 14 شهريور 1392
  • پنجشنبه 07 شهريور 1392
  • يکشنبه 13 مرداد 1392
  • شنبه 12 مرداد 1392
  • جمعه 11 مرداد 1392
  • پنجشنبه 10 مرداد 1392
  • دوشنبه 07 مرداد 1392
  • شنبه 05 مرداد 1392
  • جمعه 04 مرداد 1392
  • پنجشنبه 03 مرداد 1392
  • چهارشنبه 02 مرداد 1392
  • سه شنبه 01 مرداد 1392
  • دوشنبه 31 تير 1392
  • يکشنبه 30 تير 1392
  • شنبه 29 تير 1392
  • جمعه 28 تير 1392
  • پنجشنبه 27 تير 1392
  • جمعه 21 تير 1392
  • سه شنبه 18 تير 1392
  • شنبه 15 تير 1392
  • جمعه 14 تير 1392
  • سه شنبه 11 تير 1392
  • جمعه 07 تير 1392
  • پنجشنبه 06 تير 1392
  • سه شنبه 04 تير 1392
  • يکشنبه 12 خرداد 1392
  • پنجشنبه 09 خرداد 1392
  • سه شنبه 07 خرداد 1392
  • دوشنبه 06 خرداد 1392
  • يکشنبه 05 خرداد 1392
  • شنبه 04 خرداد 1392
  • جمعه 03 خرداد 1392
  • شنبه 28 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 17 ارديبهشت 1392
  • دوشنبه 16 ارديبهشت 1392
  • شنبه 14 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 10 ارديبهشت 1392
  • دوشنبه 09 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 08 ارديبهشت 1392
  • شنبه 07 ارديبهشت 1392
  • پنجشنبه 05 ارديبهشت 1392
  • سه شنبه 03 ارديبهشت 1392
  • دوشنبه 02 ارديبهشت 1392
  • يکشنبه 01 ارديبهشت 1392
  • شنبه 31 فروردين 1392
  • جمعه 30 فروردين 1392
  • پنجشنبه 29 فروردين 1392
  • چهارشنبه 28 فروردين 1392
  • سه شنبه 27 فروردين 1392
  • دوشنبه 26 فروردين 1392
  • يکشنبه 25 فروردين 1392
  • شنبه 24 فروردين 1392
  • جمعه 23 فروردين 1392
  • پنجشنبه 22 فروردين 1392
  • چهارشنبه 21 فروردين 1392
  • سه شنبه 20 فروردين 1392
  • يکشنبه 18 فروردين 1392
  • شنبه 17 فروردين 1392
  • جمعه 16 فروردين 1392
  • پنجشنبه 15 فروردين 1392
  • چهارشنبه 14 فروردين 1392
  • سه شنبه 13 فروردين 1392
  • دوشنبه 12 فروردين 1392
  • يکشنبه 11 فروردين 1392
  • شنبه 10 فروردين 1392
  • جمعه 09 فروردين 1392
  • پنجشنبه 08 فروردين 1392
  • چهارشنبه 07 فروردين 1392
  • سه شنبه 06 فروردين 1392
  • دوشنبه 05 فروردين 1392
  • يکشنبه 04 فروردين 1392
  • شنبه 03 فروردين 1392
  • جمعه 02 فروردين 1392
  • چهارشنبه 30 اسفند 1391
  • سه شنبه 29 اسفند 1391
  • دوشنبه 28 اسفند 1391
  • يکشنبه 27 اسفند 1391
  • شنبه 26 اسفند 1391
  • جمعه 25 اسفند 1391
  • پنجشنبه 24 اسفند 1391
  • چهارشنبه 23 اسفند 1391
  • سه شنبه 22 اسفند 1391
  • دوشنبه 21 اسفند 1391
  • يکشنبه 20 اسفند 1391
  • شنبه 19 اسفند 1391
  • جمعه 18 اسفند 1391
  • پنجشنبه 17 اسفند 1391
  • چهارشنبه 16 اسفند 1391
  • سه شنبه 15 اسفند 1391
  • دوشنبه 14 اسفند 1391
  • يکشنبه 13 اسفند 1391
  • شنبه 12 اسفند 1391
  • جمعه 11 اسفند 1391
  • پنجشنبه 10 اسفند 1391
  • چهارشنبه 09 اسفند 1391
  • پنجشنبه 12 بهمن 1391
  • چهارشنبه 11 بهمن 1391
  • يکشنبه 08 بهمن 1391
  • شنبه 07 بهمن 1391
  • پنجشنبه 05 بهمن 1391
  • سه شنبه 03 بهمن 1391
  • دوشنبه 02 بهمن 1391
  • پنجشنبه 21 دی 1391
  • چهارشنبه 20 دی 1391
  • سه شنبه 19 دی 1391
  • يکشنبه 17 دی 1391
  • شنبه 16 دی 1391
  • جمعه 15 دی 1391
  • چهارشنبه 13 دی 1391
  • سه شنبه 12 دی 1391
  • جمعه 08 دی 1391
  • سه شنبه 05 دی 1391
  • دوشنبه 04 دی 1391
  • پنجشنبه 30 آذر 1391
  • جمعه 24 آذر 1391
  • چهارشنبه 22 آذر 1391
  • سه شنبه 21 آذر 1391
  • دوشنبه 20 آذر 1391
  • يکشنبه 19 آذر 1391
  • شنبه 18 آذر 1391
  • جمعه 17 آذر 1391
  • پنجشنبه 16 آذر 1391
  • چهارشنبه 15 آذر 1391
  • سه شنبه 14 آذر 1391
  • دوشنبه 13 آذر 1391
  • يکشنبه 12 آذر 1391
  • شنبه 11 آذر 1391
  • چهارشنبه 17 آبان 1391
  • يکشنبه 14 آبان 1391
  • جمعه 12 آبان 1391
  • پنجشنبه 11 آبان 1391
  • چهارشنبه 10 آبان 1391
  • سه شنبه 09 آبان 1391
  • دوشنبه 08 آبان 1391
  • جمعه 28 مهر 1391
  • جمعه 21 مهر 1391
  • پنجشنبه 20 مهر 1391
  • چهارشنبه 19 مهر 1391
  • دوشنبه 17 مهر 1391
  • يکشنبه 16 مهر 1391
  • شنبه 15 مهر 1391
  • جمعه 14 مهر 1391
  • پنجشنبه 13 مهر 1391
  • چهارشنبه 12 مهر 1391
  • سه شنبه 11 مهر 1391
  • دوشنبه 10 مهر 1391
  • جمعه 07 مهر 1391
  • پنجشنبه 06 مهر 1391
  • چهارشنبه 05 مهر 1391
  • سه شنبه 04 مهر 1391
  • دوشنبه 03 مهر 1391
  • پنجشنبه 30 شهريور 1391
  • سه شنبه 28 شهريور 1391
  • يکشنبه 26 شهريور 1391
  • شنبه 25 شهريور 1391
  • جمعه 24 شهريور 1391
  • پنجشنبه 23 شهريور 1391
  • چهارشنبه 22 شهريور 1391
  • سه شنبه 21 شهريور 1391
  • دوشنبه 20 شهريور 1391
  • يکشنبه 19 شهريور 1391
  • شنبه 18 شهريور 1391
  • جمعه 17 شهريور 1391
  • پنجشنبه 16 شهريور 1391
  • چهارشنبه 15 شهريور 1391
  • سه شنبه 14 شهريور 1391
  • دوشنبه 13 شهريور 1391
  • يکشنبه 12 شهريور 1391
  • جمعه 10 شهريور 1391
  • پنجشنبه 09 شهريور 1391
  • چهارشنبه 08 شهريور 1391
  • سه شنبه 07 شهريور 1391
  • دوشنبه 06 شهريور 1391
  • يکشنبه 05 شهريور 1391
  • جمعه 03 شهريور 1391
  • پنجشنبه 02 شهريور 1391
  • چهارشنبه 01 شهريور 1391
  • سه شنبه 31 مرداد 1391
  • دوشنبه 30 مرداد 1391
  • يکشنبه 29 مرداد 1391
  • شنبه 28 مرداد 1391
  • جمعه 27 مرداد 1391
  • پنجشنبه 26 مرداد 1391
  • سه شنبه 24 مرداد 1391
  • شنبه 21 مرداد 1391
  • جمعه 20 مرداد 1391
  • پنجشنبه 19 مرداد 1391
  • چهارشنبه 18 مرداد 1391
  • سه شنبه 17 مرداد 1391
  • دوشنبه 16 مرداد 1391
  • يکشنبه 15 مرداد 1391
  • شنبه 14 مرداد 1391
  • جمعه 13 مرداد 1391
  • چهارشنبه 11 مرداد 1391
  • سه شنبه 10 مرداد 1391
  • دوشنبه 09 مرداد 1391
  • يکشنبه 08 مرداد 1391
  • شنبه 07 مرداد 1391
  • جمعه 06 مرداد 1391
  • پنجشنبه 05 مرداد 1391
  • چهارشنبه 04 مرداد 1391
  • سه شنبه 03 مرداد 1391
  • دوشنبه 02 مرداد 1391
  • يکشنبه 01 مرداد 1391
  • شنبه 31 تير 1391
  • جمعه 30 تير 1391
  • پنجشنبه 29 تير 1391
  • چهارشنبه 28 تير 1391
  • سه شنبه 27 تير 1391
  • دوشنبه 26 تير 1391
  • يکشنبه 25 تير 1391
  • شنبه 24 تير 1391
  • دوشنبه 19 تير 1391
  • يکشنبه 18 تير 1391
  • جمعه 16 تير 1391
  • پنجشنبه 15 تير 1391
  • چهارشنبه 14 تير 1391
  • سه شنبه 13 تير 1391
  • دوشنبه 12 تير 1391
  • يکشنبه 11 تير 1391
  • پنجشنبه 08 تير 1391
  • پنجشنبه 1 تير 1391
  • پنجشنبه 01 تير 1391
  • چهارشنبه 31 خرداد 1391
  • سه شنبه 30 خرداد 1391
  • دوشنبه 29 خرداد 1391
  • يکشنبه 28 خرداد 1391
  • شنبه 27 خرداد 1391
  • جمعه 26 خرداد 1391
  • پنجشنبه 25 خرداد 1391
  • چهارشنبه 24 خرداد 1391
  • سه شنبه 23 خرداد 1391
  • جمعه 19 خرداد 1391
  • پنجشنبه 18 خرداد 1391
  • سه شنبه 16 خرداد 1391
  • جمعه 12 خرداد 1391
  • چهارشنبه 10 خرداد 1391
  • سه شنبه 09 خرداد 1391
  • سه شنبه 02 خرداد 1391
  • دوشنبه 01 خرداد 1391
  • دوشنبه 1 خرداد 1391
  • جمعه 29 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391
  • سه شنبه 19 ارديبهشت 1391
  • جمعه 15 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 06 ارديبهشت 1391
  • يکشنبه 03 ارديبهشت 1391
  • شنبه 02 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 30 فروردين 1391
  • سه شنبه 29 فروردين 1391
  • دوشنبه 28 فروردين 1391
  • يکشنبه 27 فروردين 1391
  • دوشنبه 21 فروردين 1391
  • يکشنبه 20 فروردين 1391
  • پنجشنبه 17 فروردين 1391
  • چهارشنبه 16 فروردين 1391
  • شنبه 12 فروردين 1391
  • دوشنبه 7 فروردين 1391
  • يکشنبه 6 فروردين 1391
  • شنبه 5 فروردين 1391
  • جمعه 4 فروردين 1391
  • پنجشنبه 03 فروردين 1391
  • پنجشنبه 3 فروردين 1391
  • چهارشنبه 2 فروردين 1391
  • سه شنبه 1 فروردين 1391
  • سه شنبه 01 فروردين 1391
  • دوشنبه 29 اسفند 1390
  • يکشنبه 28 اسفند 1390
  • شنبه 27 اسفند 1390
  • جمعه 26 اسفند 1390
  • پنجشنبه 25 اسفند 1390
  • چهارشنبه 24 اسفند 1390
  • سه شنبه 23 اسفند 1390
  • دوشنبه 22 اسفند 1390
  • يکشنبه 21 اسفند 1390
  • شنبه 20 اسفند 1390
  • جمعه 19 اسفند 1390
  • پنجشنبه 18 اسفند 1390
  • چهارشنبه 17 اسفند 1390
  • سه شنبه 16 اسفند 1390
  • دوشنبه 15 اسفند 1390
  • يکشنبه 14 اسفند 1390
  • شنبه 13 اسفند 1390
  • جمعه 12 اسفند 1390
  • پنجشنبه 11 اسفند 1390
  • چهارشنبه 10 اسفند 1390
  • سه شنبه 9 اسفند 1390
  • دوشنبه 8 اسفند 1390
  • يکشنبه 7 اسفند 1390
  • شنبه 6 اسفند 1390
  • جمعه 5 اسفند 1390
  • پنجشنبه 4 اسفند 1390
  • چهارشنبه 3 اسفند 1390
  • دوشنبه 1 اسفند 1390
  • يکشنبه 30 بهمن 1390
  • جمعه 28 بهمن 1390
  • پنجشنبه 27 بهمن 1390
  • سه شنبه 25 بهمن 1390
  • دوشنبه 24 بهمن 1390
  • يکشنبه 23 بهمن 1390
  • جمعه 21 بهمن 1390
  • پنجشنبه 20 بهمن 1390
  • دوشنبه 17 بهمن 1390
  • يکشنبه 16 بهمن 1390
  • شنبه 15 بهمن 1390
  • جمعه 14 بهمن 1390
  • پنجشنبه 13 بهمن 1390
  • دوشنبه 10 بهمن 1390
  • يکشنبه 9 بهمن 1390
  • جمعه 7 بهمن 1390
  • پنجشنبه 6 بهمن 1390
  • دوشنبه 3 بهمن 1390
  • يکشنبه 2 بهمن 1390
  • شنبه 1 بهمن 1390
  • جمعه 30 دی 1390
  • چهارشنبه 28 دی 1390
  • دوشنبه 26 دی 1390
  • يکشنبه 25 دی 1390
  • شنبه 24 دی 1390
  • جمعه 23 دی 1390
  • چهارشنبه 21 دی 1390
  • دوشنبه 19 دی 1390
  • يکشنبه 18 دی 1390
  • جمعه 16 دی 1390
  • پنجشنبه 15 دی 1390
  • چهارشنبه 14 دی 1390
  • دوشنبه 12 دی 1390
  • يکشنبه 11 دی 1390
  • شنبه 10 دی 1390
  • پنجشنبه 8 دی 1390
  • چهارشنبه 7 دی 1390
  • سه شنبه 6 دی 1390
  • يکشنبه 4 دی 1390
  • يکشنبه 3 دی 1390
  • شنبه 3 دی 1390
  • جمعه 2 دی 1390
  • دوشنبه 28 آذر 1390
  • يکشنبه 27 آذر 1390
  • جمعه 25 آذر 1390
  • جمعه 18 آذر 1390
  • پنجشنبه 17 آذر 1390
  • چهارشنبه 2 آذر 1390
  • جمعه 27 آبان 1390
  • پنجشنبه 26 آبان 1390
  • سه شنبه 24 آبان 1390
  • شنبه 21 آبان 1390
  • پنجشنبه 19 آبان 1390
  • شنبه 14 آبان 1390
  • جمعه 13 آبان 1390
  • يکشنبه 8 آبان 1390
  • پنجشنبه 5 آبان 1390
  • چهارشنبه 27 مهر 1390
  • دوشنبه 25 مهر 1390
  • يکشنبه 24 مهر 1390
  • شنبه 23 مهر 1390
  • پنجشنبه 21 مهر 1390
  • سه شنبه 19 مهر 1390
  • دوشنبه 18 مهر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • جمعه 15 مهر 1390
  • چهارشنبه 13 مهر 1390
  • يکشنبه 10 مهر 1390
  • جمعه 8 مهر 1390
  • پنجشنبه 7 مهر 1390
  • چهارشنبه 6 مهر 1390
  • چهارشنبه 30 شهريور 1390
  • پنجشنبه 3 شهريور 1390
  • چهارشنبه 2 شهريور 1390
  • شنبه 29 مرداد 1390
  • نظرسنجی
    فقط ؟
    نظرتون در مورد وبلاگ؟
    طرفدارکدام تیم هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3614
  • کل نظرات : 798
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 879
  • آی پی امروز : 256
  • آی پی دیروز : 284
  • بازدید امروز : 739
  • باردید دیروز : 851
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,353
  • بازدید ماه : 8,027
  • بازدید سال : 70,503
  • بازدید کلی : 1,959,728